En misstänkt kidnappad flicka

Ponsse

Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17686178.ab (Handlar om en flicka som hittats på en brottsplats i Grekland och polisen där tror att hon är kidnappad).

Stackars flicka :(

Vad tror ni? Kidnappad eller stämmer "föräldrarnas" historia?
Tror ni isåfall man kommer hitta föräldrarna? Barnet verkade ju förstå romani och grekiska, så om hon kommer från öst- eller nordeuropa måste hon ju varit hos "föräldrarna" ett tag för att hinna lära sig två nya språk :(

Sv: En misstänkt kidnappad flicka

Det jag läste så hade "mamman" fått 3 barn på 6 månader och av deras 14 barn fanns bara fyra där.
Sen anledningen till att de ens kom till lägret får en att få ännu fler misstankar om att det inte finns rent mjöl i påsen.
Men sen behöver inte flickan bara kidnappad för det! Utan hennes föräldrar kanske inte ville ha henne som sagt.

Dock tror jag att hon nu kommer få en bättre framtid.

Vad tror ni? Kidnappad eller stämmer "föräldrarnas" historia?
De har ju DNA-testat dem så de är inte bioföräldrarna iaf. Om hon vore kidnappad borde man väl läst om det tidigare? Barnkidnappningar brukar synas rätt bra i pressen.
Det verkar lite konstigt faktiskt...

Det jag läste om det på ett annat lite smutskastat forum var en teori om att hon kom från fattigt östland, vilket jag tror är troligare än Skandinavien.
Då är det både troligare med bortlämnat barn och kidnappning.

Finns hundratusentals barn som försvinner utan att vi läser om det i pressen.
Så det är inget konstigt i sig. Det som är konstigt är att det faktiskt händer :crazy:

Dom som för stunden tar hand om flickan har tagit emot 5000 samtal av föräldrar som letar sitt barn.. 5000 föräldrar som har barn i 4 års åldern som är försvunna. Och då får man väl anta att det är föräldrar till flickor så antalet bör ju öka radikalt om man tänker på hur många pojkar som oxå är försvunna.

Hur många barn i världen är borta? Jag bröt då ihop nu och grät en skvätt. Hur står man ut med en sådan smärta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17689472.ab

Fy va fruktansvärt! Oavsett om de faktiskt fått henne "lovligt" och nu hon blivit borttagen från sina "föräldrar", eller om hon blivit kidnappad eller dyl :crazy: :( Hoppas det på något sätt går att lösa och få till ett lyckligt slut för flickan!

Jag tycker hela den här historien osar läskig västerländskt kulturförtryck. Ungefär i samma anda som omplaceringen av ursprungsbefolkningens barn i australien, eller samebarnen här.

Varför skulle de inte kunnat komma över flickan på fullt frivilliga grunder? Gynnar det verkligen barnet med det här pådraget?

Skulle en liknande situation i en rik, "vit" familj ha uppbådat samma pådrag?

Tja, om en vit rik familj hade en litet morkhyat barn boende hos sig (dvs uppenbart att foraldrarna inte ar de biologiska), och inte kunde redogora for denne t.ex. adoptionspapper, pass eller liknande vid kontroll (t.ex. om de forsokte flyga nagonstans el dyl) utan havdade att nagon "gett" dem barnet att ta hand om, sa ar jag 100% saker pa att barnet omhandertagits medans detta undersoktes.

Nu har man dessutom uppdagat ett liknande fall till det i Grekland, pa Irland.

Jag tycker hela den här historien osar läskig västerländskt kulturförtryck. Ungefär i samma anda som omplaceringen av ursprungsbefolkningens barn i australien, eller samebarnen här.

Varför skulle de inte kunnat komma över flickan på fullt frivilliga grunder? Gynnar det verkligen barnet med det här pådraget?

Ja det skulle det och har gjort, i det här fallet blev det dessutom väldigt uppenbart eftersom "föräldrarna" dessutom är anhållna för droginnehav och försäljning av droger. När Madonna försökte "ta hem" ett barn från afrika blev det minst samma uppståndelse.

Håller med.

"Polis hade reagerat på att barnet inte alls liknade det par hon bodde hos" (SR)

Jag tvivlar starkt på att det är samma sannolikhet att föräldrarna hade misstänktliggorts om de varit vita och barnet mörkhyat. Då hade det "självklara" antagandet varit att de adopterat barnet, dvs gjort barnet, dess föräldrar och hela den mörkhyade världen en god gärning som vi vita västerlänningar alltid gör :cautious:

Hade föräldrarna varit indragna i en brottsutredning hade man möjligen kollat upp adoptionen, men inte en chans att det hade blivit samma mediapådrag om en misstänkt kidnappning!

Jag hoppas också att alla uppmärksammat att det inte var en kidnappning i detta fall och att ni läst Cetas länk som tar upp denna moderna myts fäste i vårt samhälle.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka