En mink äter upp mina plommon.

mimus

Trådstartare
Trodde det var grävlingarna som tog fallfrukten, men har suttit här vid köket och studerat en mink som klättrar upp i trädet och hämtar godsakerna. Tre plommon har den tagit, sedan satt den på verandan en stund innan den klättrade upp i ett annat träd för att kolla fågelholken.

Det är första gågnen jag ser en mink så här tydligt. Dem är ju jättesöta.

Sv: En mink äter upp mina plommon.

Men vilket gulligt besök, förstår att du blev snopen:D.

Tog några kort genom fönsterrutan, ska se när jag hinner om det blev några, då lägger jag ut dem är i länken.

jag har bara sett mink nära vattnet (under bryggor och så). vart bor du?

dom är väldigt roliga, extremt aktiva och ständigt hungriga. :p

Nej, så nära vatten bor jag inte alls.

Vi har ett stort avrinningsdike som går igenom sommarhagarna, det ligger ca 400-500 m från mitt hus.
En sjö finns 2 km bort men fram till den går en stor å, (tidigare en vikingaled), den ån ligger i utkanten av gården, ca 800 från mitt hus. Men ån har inga distinkta kanter , utan det är sumpmark ut till den.

Minns däremot att jag hittat ett minkkadaver i den sommarhagen som går längs ån, dock hade den minken svart päls.

Jag kom ihåg att min morfar satte ut minkfäller när vi var små. Det var högvilt eftersom dom åt upp fågelägg och ungar. Du har inget den kan äta upp i närheten hoppas jag.

Nej, jag har inget annat vad jag vet.
Minken kollade visserligen i ena fågelholken..

Lite kuriosa så tror jag inte att den åt upp de plommon som den lade under min veranda, jag undrar om den inte gräver ner för vinterförvaring?

Min foxterrier är också galen i att tugga i sig dessa plommon och och i går så var han under verandan där man ser att minken har gjort en stig. Han smaskade tydligt så jag tror att han grävde upp plommonen...:(

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag visste inte alls vad jag skulle döpa rubriken till. Som flera redan säkert vet så har Cas spondylos och flög utan större varningar...
2
Svar
26
· Visningar
2 438
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 006
Senast: alice
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka