S
spanglish
För 3 månader sen köpte en kompis till mig en egen häst, en riktigt ståtlig hingst som honn skulle kunna tvla och gå upp i klasserna med. Hon verligen älskade den. Nu är det så att hennes ridlärare vill att hon ska köpa hennes häst, eller rätter sagt, byta hästar med varandra. Ridläranren har sagt att hästen som min kompis har är för svår och att hon kommer trivas så mycket bättre med hennes valack. Min kompis har verkligen lyssnat på ridläranre och har nu helt plötsligt börjat att inte "tycka om" sin häst. Och jag ser ju själv att den valacken inte är alls samma "kvalité" som hennes. Det verkar nästan som att ridläraren försökter lura på henne den här valcken som inte ens kan gå i form (fast läraren har sagt att den kan göra medelsvår dressyr) mot hennes hingst.
Frågan är, hur ska man säga det här till sin kompis att hennes ,ridlärare som hon tycker mycket om, lurar henne? Jag har försökt att säga till henne at man kanske inte ska lyssna så mycket på vad alla andra säger och då blev hon bara sur.
Det känns liksom inte som att jag bara kan strunta i att en av mina bästa vänner håller på att bli lurad så där. Eller ska jag?
Frågan är, hur ska man säga det här till sin kompis att hennes ,ridlärare som hon tycker mycket om, lurar henne? Jag har försökt att säga till henne at man kanske inte ska lyssna så mycket på vad alla andra säger och då blev hon bara sur.
Det känns liksom inte som att jag bara kan strunta i att en av mina bästa vänner håller på att bli lurad så där. Eller ska jag?