en liten fundering..

wtf

Trådstartare
visst är det väl så att man efter 1 års aktivt försökande till att bli gravid har rätt till hjälp?
isf, hur vet dom att det är ett år? rent teoretiskt borde man väl kunna ljuga?

en liten fundering jag hade i morse :p
 
Sv: en liten fundering..

Klart att du kan ljuga.
Men vad vinner du på det?

Har du någon aning om hur jobbigt det är att med hjälp av hormoner eller ivf få till en graviditet?
Inget som jag skulle gå igenom utan att ha försökt den "naturliga" vägen först. Ett år är inte ovanligt att det tar att bli gravid.
 
Sv: en liten fundering..

Håller helt med dig. Det finns andra som behöver min plats mer än mig bara för jag inte "orkar försöka" i 1 år.

Att man inte blivit gravid kan ju bero på en massa saker, ev. hormoner har inte försvunnit ur kroppen ordentligt, man stressar eller mår dåligt, äter fel kost osv osv.
 
Sv: en liten fundering..

Eller så går du privat och då behöver du inte ljuga utan kan få hjälp ändå, men du får också lov att betala
 
Sv: en liten fundering..

Klart man kan ljuga....

Men ett år är egentligen bara 12 försök, om man har en 28 dagars cykel. Och det är inte så jättemycket egentligen, om man tänker att det är ca 20% chans att ägget blir befruktat varje gång.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 096
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 648
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 333
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 233
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp