D
Dream
Jag har köpt en ny häst ifrån danmark och fick ett papper där det står att hästen inte får användas för livsmedelsbruk. medecinen hästen har fått hete Plegial vad är de för något?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gladys skrev:Finns det en lista nånstans dår det står karenstider på olika preparat??
Fast den listan är väl karens inför tävling?Lillan_tuff skrev:STC har lista på vilka karenser som gäller för travhästar som ska tävla/träna hårt. Annars vet jag inte mer än att det ibland kan stå på flaskorna.
//Lillan
fragansia skrev:Fast den listan är väl karens inför tävling?
Jo, men fråga var ju om det var livstidskarens Och det kan man väl inte utläsa av den litsan? Eller är det jag som missat, skumläste bara...Lillan_tuff skrev:Beror ju på hur man tolkar det. För i STC reglemente står det faktiskt att allt som innebär tävlingsliknande arbete (kommer ite ihåg ordagrant vad det stod) men det betyder snabbjobb på rundbana,rakbana o dyl. inte ska göras med vissa preparat i kroppen på hästen...
Glimfeather skrev:Är det livstids karens på plegicil Min häst fick många sådana sprutor under sin sjukdomstid i höstas. Ingen veterinär sa något om det, antecknade i passet och inte heller stod det på förrättningsunderlaget att det var livstid på det, 14 dgr slakt tror jag det står.
Edit: Kollade nu och slakt står onte med alls. Skumt att inte vet skrev något i passet.