En liten fråga

linnea84@gmail.com

Trådstartare
Hej nu vänder jag mig till er. :bump:
Har funderat på att ta ut min amatörlisens. :)
Hur gör ni amatörtränare när ni tar emot andras hästar i träning? :confused:
För visst får en amatör bara träna sina egna hästar el nära släktingars?
Tacksam för alla svar! :banana:
MVH Linnea

Sv: En liten fråga

Jag tror du måste stå som delägare i hästen för att få ha den i träning (observera TROR)...

"Det finns två typer av tränarlicenser:
A = Får träna och startanmäla egna och andras hästar.
B = Får träna och startanmäla hästar som helt eller delvis ägs/hyrs och företräds av dig eller nära anhörig. Ägs/hyrs häst i bolagsform skall vederbörande vara företrädare/firmatecknare
Nära anhörig? Vem?
Maka/make, sambo, barn, barnbarn, syskon, föräldrar samt far- och morföräldrar."

från travsport.se

Jag vet att a-tränare är proffs jag har både körlicens och amatörlicens. :)
Så jag måste bli delägare i hästen? är det enda sättet att träna en ej nära anhörigs häst som amatörtränare? :confused:
MVH Linnea :bow:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 894
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka