En liten fråga till er experter ;)

Bina75

Trådstartare
Vi tar hand om en häst (c-ponny) som är 21 år gammal och går som sällskap/promenadhäst till en liten 21- årig skettis. De går på lösdrift alltså ute mesta delen. Vi är ute hos honom 1-3 gånger i veckan och pysslar om honom och sonen rider lite (blir inte mer än lite skritt och trav). De som bor där och någon som äger en tredje häst ger dem hö varje dag och ibland vid sämre väder blir de intagna i stallet. När han är inne så äter han väldigt mycket av sin halm, frågan är om det är någon fara för honom? Ska man ställa honom på annan bädd när han är inne?

Tacksam för svar :)

Sv: En liten fråga till er experter ;)

Borde inte vara någon fara att hästen äter halm så länge den är av god hygienisk kvalitet men man kan ju undra varför han äter så mycket.
Får han tillräckligt med hö?

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 736
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Min häst har varit lite hostig under någon vecka och andats lite konstigt (tänk er att det låter som ett flygplan typ :p), men inte...
Svar
4
· Visningar
1 368
Senast: Beelly
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 712
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25