En liten fråga om vattnet.

Widerberg

Trådstartare
Vet (dvärg)hamsterbebisar hur de ska göra för att
dricka ur vattenflaskan? :confused:
Eller ska man sätta in en liten skål med vatten i buren?
Misstänker att mina bebisar inte dricker liksom. :(

Sv: Re: En liten fråga om vattnet.

de lär sig, gjorde iaf mina. om uppfödaren hade vattenflaska så kan de, mendu kan ju alltid sätta in en skål med vatte, men då kasnke de bara drikcer i den å inte lär sig drick i vattenflaskan..

Sv: En liten fråga om vattnet.

Har aldrig ens tänkt på det tidigare... Men dricker de inte så kan du väl kanske visa på något sätt var vattnet finns? Annars får du ställa in skål, vattnet är ju bland det viktigaste för de små liven...

Sv: En liten fråga om vattnet.

Mentan skrev:
Vet (dvärg)hamsterbebisar hur de ska göra för att
dricka ur vattenflaskan? :confused:
Eller ska man sätta in en liten skål med vatten i buren?
Misstänker att mina bebisar inte dricker liksom. :(

Dom har troligen lärt sej detta redan hos uppfödaren, om inte annat så är det ett naturligt beteende hos dem att söka vatten, och de gör de genom att nosa på allting.

Så fort de nosar på pipen, så kommer det vatten, och så är det fix och klart. Vatten doftar för djur (dock inte för oss korkade människor) så om du sätter in flaskan till dem när de ser det och puttar lite på kulan så kommer de garanterat att hitta det.

Se bara till att de når den, de kan ju inte vara särskilt stora de där snuttisarna? :love:

Re: Sv: En liten fråga om vattnet.

Okej, tack för alla svaren! Då finns det ingen aneldning att oroa sig ;)

Lejonflickan: Nä stora kan man inte kalla dem, cirkus 3 cm på längden
och 2 cm på höjden :love:

Sv: Re: Sv: En liten fråga om vattnet.

Iiiiiiiiiiih va gulligt! :bump:

kan dom dricka nu ur flaskan??

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: ameo
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 572
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Red_Chili
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat