En liten detalj

Status
Stängd för vidare inlägg.
För några dagar sedan stängde jag av luftvärmepumpen hemma och i stället har jag slagit på ett extra element jag har. Det är bara så befriande skönt med tystnaden!

Jag kollade på nätet hur mycket buller man förväntas stå ut med och ljud från fläktar och liknande får väsnas med upp till 30 dB :crazy: Jösses. Jag provade att mäta bullret hemma med en app i fånen och fick det till 23-25 dB. Förvisso får jag ju ta det med en rejäl nypa salt men det verkade ändå ligga en bit från gränsvärdet.

Visst blir det dyrare att köra med element men samtidigt har jag fått ett bättre humör. Jag blir inte längre sur när jag vaknar.

Men jag får slå av elementet när jag åker hemifrån och använda luftvärmepumpen då. Det är bara att försöka komma ihåg det. Igår glömde jag det :angel: .
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 961
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp