En liten "bulle" i karleden..

L

Lillekarl

Förra torsdagen upptäckte jag en liten "bulle" i karleden på höger fram på min två-åring. Den var ganska mjuk, kanske 3x3 cm (inget sår etc). Hon reagerar ingenting när jag trycker på den. Vad kan detta vara? Den gick ner lite i storlek tills i helgen, men idag är den lika stor igen. Kan även tillägga att jag bytte stall igår.

Jag tänkte först att det kunde vara ett insektsbett, men eftersom den blivit lika stor som första gången jag upptäckte den, misstänker jag att det kan vara något annat. Någon som känner igen detta eller har en idé?

Tacksam för svar

Sv: En liten "bulle" i karleden..

Den sitter i vid kotan utan i karleden? Låter på alla sätt som en vanlig galla, men lite märkligt ställe..

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Viva
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 466
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka