En lagom mobiltelefon

kolblakkur

Trådstartare
Iphonen har börjat strejka. I början tänkte jag att jag skulle vänta på Iphone6 och ta den, men känner nu att det är inte av intresse. Jag vill helt enkelt inte betala en massa pengar varje månad. Det jag behöver är en telefon där jag kan kolla FB, Googla och ha 1-2 appar (Skånetrafiken och banken). Tar inte så många bilder så det är inget måste med bra kamera. Den ska vara tålig eftersom den används i ur och skur i stallet. Vill helst ha en telefon med knappar. Behöver inte finnas i butik just nu, kan köpa en äldre begagnad :)

Någon som kan rekommendera?

Jag har Nokia lumia 520. Enkel och prisvärd tycker jag.
Laddar den med kontantkort från telia, fria samtal och sms (man betalar för surfen i stort sett). Ger mig koll på vad det kostar och är enkelt.

Såg sen att du vill ha med knappar. Det var värre för mig :p.

Iphonen har börjat strejka. I början tänkte jag att jag skulle vänta på Iphone6 och ta den, men känner nu att det är inte av intresse. Jag vill helt enkelt inte betala en massa pengar varje månad. Det jag behöver är en telefon där jag kan kolla FB, Googla och ha 1-2 appar (Skånetrafiken och banken). Tar inte så många bilder så det är inget måste med bra kamera. Den ska vara tålig eftersom den används i ur och skur i stallet. Vill helst ha en telefon med knappar. Behöver inte finnas i butik just nu, kan köpa en äldre begagnad :)

Någon som kan rekommendera?

Kolla Doros telefoner, seniortelefoner kallas de visserligen, men de är enkla och lätta att använda. Inte så mycket krusiduller.

Jag har x10 mini och gillar den. Problemet är att nyare appar inte alltid ens finns att hämta då man inte går via Google Play.

edit: Sökte på skånetrafiken och Swedbank (vet inte vilken du har men) och får inte upp några officiella appar.

Jag skulle rekommendera en stöttålig Sony experia eller en samsung i mellan prisklass, ca 2000-2500kr med kontantkort. Det är inte roligt att ha en för dålig telefon.... Även om jag helt håller med om att iPhone inte är prisvärt!

Jag hade en x10, den dog efter att jag varit på promenad i lätt- till normalregn och telefonen låg i fickan. På regnrocken. Den blev alltså max fuktig. Hela kretskortet totalförstördes och telefonen totaldog. Det är, sånär som på en samsung jag hatade så mycket att jag till sist slängde den i väggen, den sämsta telefon jag någonsin haft.

Vad jag inte rekommenderar...

Jag har en Sony Xperia Z2, helt sjukt stor och klumpig. Måste ju bära den i handväska för den får då inte plats i någon jeansficka.
Annars är det trevligt med stöt och vattentålig mobil, men som sagt, alldeles för stor!

Jag hade en x10, den dog efter att jag varit på promenad i lätt- till normalregn och telefonen låg i fickan. På regnrocken. Den blev alltså max fuktig. Hela kretskortet totalförstördes och telefonen totaldog. Det är, sånär som på en samsung jag hatade så mycket att jag till sist slängde den i väggen, den sämsta telefon jag någonsin haft.
Fast det är ju lite det som är grejen; händer det så är det ingen fara, för mobilen har kostat mig typ 300:-, och inte flera tusen :)

Jag tänkte skaffa mig en Xperia z compact, förhoppningsvis kommer tvåan ut snart och då blir väl inte den gamle så dyr. Lagom stor, vattentålig. Har Xperia Z nu men den är för stor :(

Min x10 har blivit fuktig flertal gånger och fortfarande inga problem utan bara torkat av den. Haft den i fickor som det regnat in i etc men givetvis torkat av den så snabbt som möjligt. Köpte för 200 kr begagnat :)

Liknande trådar

IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 803
Senast: Raderad medlem 6459
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 507
Senast: åke
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 226
Senast: Gumman123
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På fikarasten på jobbet idag så var det några som pratade om kontaktlösa bankkort, efter en reklamannons i tidningen om den ökade risken...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar