En katt eller något annat?

emlem

Trådstartare
såg ett program om lejon häromdagen och insåg att min ena katts sätt att föra sig och rörelsemönster påminner en hel del om en lejoninnas;)
Detta samtidigt som min andra katt är ganska lik en labrador till sättet :D

Tycker ni att era katters sätt påminner om något annat djurs? eller är de bara en katt?
 
Sv: En katt eller något annat?

Vi brukar säga att vår ena katt nog är hälften ekorre för han klättrar så mycket och på sätt som jag aldrig sett katter klättra tidigare. :P Den andra kan morra när hon springer, vad för djur hon brås på har vi ingen aning om...
 
Sv: En katt eller något annat?

oh en till morrhoppa;), min lejoniga katt morrar endel när hon springer före eller efter vår labradoriga kisse:D
 
Sv: En katt eller något annat?

Svårt att säga. De ligger still på värmegolvet i badrummet 90 % av tiden;)

Skämt åsido. Vi har två halvbengaler (mamma bengal smet ut på byn i ett obevakat ögonblick) och nog sjutton finns det mycket av vilt kattdjur i deras sätt att röra sig. Kanske inte så mycket lejon som gepard eller något annat lite smäckrare kattdjur.
 
Sv: En katt eller något annat?

Vår ena katt rör sig som ett lejon, breda skuldror och svängande steg på exakt samma vis som ett litet lejon. Den andra påminner mer om en lemur i hur han ser ut och hur han springer med svansen pekande rakt upp hela tiden. :D
 
Sv: En katt eller något annat?

Jag jämför min lilla med en surikat, "sitter" ofta på bakbenen, ja ni vet, och har väldigt "ryckigt" rörelsemönster.

Den gamla är mer som en flodhäst i kroppsform och sätt att röra sig.
 
Sv: En katt eller något annat?

Min katt är nog en blanding av katt, iller och surikat haha.
Ser ut som en katt, rör sig som en iller när hon leker och beter sig ibland som Timon i lejonkungen :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 594
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp