KL
Jag upprepar mig själv en gång till här, för det verkar itne som att alla har läst igenom mitt inlägg innan de har svarat
* Jag kan förstå att en häst inte bör gå på tygeln vid anridningen mot ett hinder (måste kunna fokusera på hindret osv)
* Jag kan förstå att man kanske inte rider hästen "iform" mellan hindren vid banhoppning (beror iofs lite på ryttarens utbildning enligt mig oxå MEN detta rörde sig om barn så.. fine)
*Detta var ingen banhoppning utan enbart en kombination på ENA långsidan (man red alltså hela vägen runt på 4-kantsspåret.
*Det var
inte i anridningen mot hindret som vederbörande försökte få ponnyn i form utan på den andra lånsidan (dvs en låång raksträcka)
*Ponnyn gick inte i ngn typ av form, inte ens ngt som man kan beteckna som hoppform, utan som beskrivet tidigare, mest liknande en giraff med mulen som högsta punkt, sänkt rygg och i fullt ös. (ganska typisk ponnyhoppningsstil på lägre nivåer)
Jag kan fortfarande INTE förstå hur man kan kläcka en sådan kommentar ur sig, framförallt inte till ett barn, som juh i många fall tar sådana kommentarer som en regelrätt sanning. Kalla mig dressyrtönt som anser detta (jag är ju en dressyrtönt så..
)
Sen förstår jag inte varifrån ni får att dressyrform nödvändigtvis ska vara en låg form (som en del har beskrivit i tråden). Jag rider en häst låg i början/slutet av ett pass för att stretcha, därefter rider iaf jag i en hög form (hur hög beror givetvis på hästens utbildningsnivå).