En god insats

realist

Trådstartare
Nu kan jag sova i lugn och ro igen. Varför? Jo, det var en liten katt som hade suttit uppe i ett träd utanför mitt hus i över ett dygn i spöregn och kalla vindar. Det var ju bara att dra med sambon ut för att försöka få ner stackarn. Men det gick ju inte alls, det slutade med att vi var tvugna att hämta en 10 meter lång stege som sambon vinglade uppför, jag höll i stegen :). Så fort katten märkte att det bar nerför så tryckte den sig mot sambon. Helt stelfrusen var den, men oj så glad kom och buffade och kelade innan den förhoppningsvis försvann hem. Jag blev lugn i själen och kunde koppla av. Förmodligen hade den antagligen kommit ner så småningom men att låta den sitta där blöt och eländig, jag skulle inte tänka på annat.

Vi ringde brandkåren en gång, vid liknande tillfälle.. men de sa att de bara åker ut efter tre dygn :mad: (och "vår" hade bara suttit typ et dygn) då försökte jag få det att låta som att den suttit där i tre dygn.. men det gick de inte på :o
Lyckligtvis tog den sig ner själv bara ett par timmar senare :)

Jag har också ringt till brandkåren, det var när min egen katta satt i ett träd.

De frågade om jag någonsin sett ett kattskinn i ett träd någon gång ! De sa att katter kommer ner av sig själva förr eller senare, men när min älskling hade suttit i två dygn så var jag också tvungen att skicka ut sambon. Han band fast en korg på en vindsurfingbrädemast (vi hade ingen tillräckligt lång stege) och hoppades på att kattan skulle fatta att hon skulle klättra ner i korgen så vi kunde få ner henne, och eftersom jag har världens klokaste kisse så klev hon ner i korgen och vi kunde fira ner henne.

Brandkåren sa att de kan komma, men då får man betala vad uttryckningen kostar. Två man och en stegbil i nån timme....det blir nog ett par tusen i allafall och inte går det på försäkringen. Då är det ju billigare att skicka upp en person utan höjdskräck i en stege.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka