En god champagne!

MadicDomino

Trådstartare
Behöver tips på en god champagne som jag och mina kära vänner kan skåla med, när vi är klara med min flytt! :D

Budget är väl max 600kr.
Försökte få hjälp på systemet, men personalen här verkar inte sitta på någon erfarenhet då de bara läser skyltarna...:mad:

Gärna fruktig och nt så förbaskat sur!
Provade en riktigt god förra året, men har glömt namnet... Flaskan var blå och ganska liten. :cry:

Hjälp! :D

Behöver tips på en god champagne som jag och mina kära vänner kan skåla med, när vi är klara med min flytt! :D

Budget är väl max 600kr.
Försökte få hjälp på systemet, men personalen här verkar inte sitta på någon erfarenhet då de bara läser skyltarna...:mad:

Provade en riktigt god förra året, men har glömt namnet... Flaskan var blå och ganska liten. :cry:

Hjälp! :D

Min absoluta favorit är Alexandre Bonnet! Den skålas det ALLTID i när det är något som ska firas, stort som smått ;)!

15011810.jpg

Åh vilken bra tråd!
Jag är jättedålig på vin (de smakar aldrig geléhallon, kex eller kola :cautious:) och sånt, men jag lägger min röst på gula änkan (eller veuve clicuot's brut rosé som är lite dyrare).

Fick jag välja så skulle jag dricka Louis Roederer Cristal Brut morgon, middag och kväll. Men det får bli i mitt nästa liv när jag återföds som Elizabeth Taylor II.

Umm, vill du eller vill du inte ha "så förbaskat sur"? :p

För om du inte vill ha sur (torr) så ska du undvika de som heter något med "brut" vilket betyder just väldigt torr (sur ;) ) Kolla efter halvtorr istället :)

Veuve Clicquot Sec Gula Änkan (nr 7421) är ett väldigt gott halvtorrt exempel :d

Om du vill ha sött bubbel i allmänhet så finns ju budgetvarianten Asti Martini t.ex.

Tackar för tipsen! :banana:
Ska undersöka lite idag. :D

Har nt så mycket erfarenhet av champagne. Max druckit det kanske 6-7 gånger.

När jag menar surt, så menar jag typ det skitet man får hängt runt halsen i miniflaska på studenten. Det smakade helt klart förjävligt. :p (Om det nu ens var champagne. :angel:) Senaste nyåren har jag smakat god, lite fruktig och kanske torr champange, men självklart är det någon avlägsen polare som bjudit. (Och vem kommer ihåg ett champagnenamn på fyllan? Höhö.)

Nu ska jag banemig se till att mina champagne invigs nästa lördag. :D

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 512
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar