Lill76
Trådstartare
kom jag hem till idag efter jobbet. Tjejen som hyr in sin häst hos oss var ute och red tillsammans med en kompis som lånat vår ena häst. I stallet stod vår 4-åring och var helt hysterisk. Han blir helt panikslagen av att vara ensam. Det konstigaste är att han verkar aldrig vänja sig heller. Nu sen i januari har vi en inhyrning och unghästen har inte behövt stå ensam så mycket men innan dess, stod han inne själv ungefär 1-1½ timme varannan dag när jag red den andra hästen. Ute i hagen går det inte ha honom själv för då hoppar han över och inne stressar han upp sig själv till panik. Idag var han genomsvettig och bara trampade runt runt hela tiden. Jag "smög mig på" honom för att se om han bara stressade när jag var i stallet men han höll på att springa runt oavbrutet hela tiden.
Vad ska jag göra med honom?? Jag är så rädd att han skadar sig i boxen. Tänkte kanske prova att ta in honom 10 min innan dom andra på kvällen så han får stå inne själv lite varje dag. Ge honom något gott när han kommer in så han förknippar det med nöje istället för panik. Vad tror ni om detta?
Vad ska jag göra med honom?? Jag är så rädd att han skadar sig i boxen. Tänkte kanske prova att ta in honom 10 min innan dom andra på kvällen så han får stå inne själv lite varje dag. Ge honom något gott när han kommer in så han förknippar det med nöje istället för panik. Vad tror ni om detta?