En fråga..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare monik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 585
M

monik

ska hämta hem ett halvblod på 24år, går på bete nu är ganska rund o go.Frågade vad för foder utöver hö hon fått, hon har fått kornkross, hon inte har blivit riden på länge eftersom dom använt henne till avel.Jag ska ha henne till promendridning o lite lättare dressyr bara, hon är ruskigt pigg! man kan inte tro hon är gammal, har gått 140 hoppning förr.Våran andra häst som är min dotters, är ridtravare med mycke motor oxå han får hippo cool, funderar om hon oxå ska få lite sånt, vad tror ni?tycker detta med mat är rena djungeln..:)kom nu med förslag..

Sv: En fråga..

Höanalys först, därefter bestäms kraftfodret...dvs om det nu behövs något vill säga.

Sv: En fråga..

Plus att det är bra om du låter konrollera henne tänder. Vissa äldre hästar får problem att äta hö när tänderna blir slitna. Då kan du behöva ge henne annat grovfoder än bara hö. T ex lucernpellets.

Liknande trådar

Hoppning Ja, snart kanske jag köper mig en ny häst. Jag har ledsnat på mitt stos humör, vissa dagar hoppar hon som hus och andra dagar vill hon... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 775
Senast: traceys
·
Foder & Strö Skulle behöva lite åsikter ang. foderstat. Har ett analyserat hö med dessa värden: Ts - 84% Smältbart råprotein - 37 g/kg foder...
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: ch791022
·
M
Foder & Strö Har två hästar, en ridtravare 12år 168cm och en gammal tant på 24år 160cm, dom går ute dygnet runt än ( inte mycke till bete nu), vi...
Svar
11
· Visningar
873
Senast: Masse
·
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 261
Senast: Laahra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka