En fråga om IPO

daniel78

Trådstartare
Hörde att man i IPO VM som ska gå i malmö inte får använda den mjuka "käppen" längre och "belasta" hundarna. Vilka tog det beslutet och vad är motivet, varför följer man inte regelverket, eller är tanken att man ska ändra reglerna snart?

Sv: En fråga om IPO

Jag har inga svar pa alla dina fragor, men om jag har forstatt det ratt ar det bara FCI som tagit bort det momentet.

Sv: En fråga om IPO

Det stämmer och det är inte Sverige som bestämt det. Det gäller endast på VM, hittills, vad jag förstått.
Varit mycket prat om det i olika grupper på facebook.

ABOUT "THE STICK PRESSURE TEST"
Because we have over 10,000 followers, and several are from another country,
I write this in English,
Regarding "the stick pressure test in IPO"
result of the FCI working dog commission:
The stick comes in FCI 2014 World Cup, only to be used as a threat, no dogs will be hit by the stick.
This is NOT for other IPO trails, ONLY in FCI IPO World Championship
Note, this is not a decision that Sweden has taken, this is a decision from FCI WDK

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 307
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar