En fråga ang. medicin och biverkningar

J

jahaja77

Min hund blev som ni kanske vet jättedåligt, och orsaken var de sår han fick när han höll på att bli uppäten av en schäfer :crazy:
Han fick hög feber m.m. Då fick han antrirobe tabletter, en morgon och en kväll.
Nu har han ätit i fyra dagar, och senaste dygnet har han varit jättekissnödig jämt. Tex. så gick jag ut med honom 23.00, 01.20, 03.15, 05,15 och bara några timmar efter var det en stor pöl inne....
Beror det på tabletterna eller är det normalt att det kan bli så här?
Behöver tips...... :confused:

Sv: En fråga ang. medicin och biverkningar

ring till vet o fråga om biverkningar, låter ju inte så bra tycker jag iallafall....med såna biverkningar bör man kanske inte fortsätta medicineringen.

Nu blir jag less på veterinärer.......
Jag ringde för att kolla upp min fråga, och jag sa som det var och då säger veterinären att det inte är vanligt att de blir så kissnödiga, men jag ska fortsätta ge tabletterna.....HEJDÅ!

suck.........suck.......
(jag som ville ha mer veterinärräkningar att ge till schäferägaren. :D :p :angel: )

Synd med veterinärer som inte tar frågor på allvar, nu sjönk en viss bukefalist i värde..... :angel:

jahaja77 skrev:
suck.........suck.......
(jag som ville ha mer veterinärräkningar att ge till schäferägaren. :D :p :angel: )

Synd med veterinärer som inte tar frågor på allvar, nu sjönk en viss bukefalist i värde..... :angel:

Onödigt att skriva som du gjorde här!

Jag tycker du ska vara glad åt att ägarna till den jycke som bet din verkar vara vettiga och stå för dina utlägg, precis så som det ska vara! I allt för många fall är så icke fallet! Jag förstår att du är arg på händelsen, men inte var det med vilje som ägarna lät sin hund bita din!?!

Men du ska väl banne mej inte skapa mera räkningar endast för att jävlas!? Det lät så på ditt uttalande! Mycket onödigt och löjligt!

Din kommentar att "en viss bukefalist sjönk i värde" är mycket onödig!
Jag tolkar ditt uttalande så som att det är en på forumet aktiv medlem, som även är praktiserande veterinär som du anlitat.

Dom är inte så många och att hänga ut denne är ju inte bussigt!
Jag kanske är känslig, men vore jag denne användare så skulle jag bli förbannad! Självklart så svarar denne efter bästa förmåga. Det är helg och kanske är veterinären ledig, för så kan det ju vara att dom också är lediga!

Det finns jour och helgöppna kliniker!

Hoppas på att jag har uppfattat det du skrev helt fel!

Visst finns det säkert veterinärer som inte tar djuren på allvar, men det finns även djurägare som inte respekterar veterinärer. Jobbar som praktikant på en djurklinik över sommaren och råkade ut för en riktig kärring första gången jag skulle svara i tel. Fick världens utskällning när jag på ett vänligt sätt försökte förklara för henne att vi inte skulle hinna titta på hennes hund samma dag, då vi precis skulle börja operera en annan hund och sa till henne att hon skulle återkomma nästa morgon på telefon tiden eller ringa till nåt djursjukhus som har jour dygnet runt. Då bara skrek hon åt mig och la på. Inte kan man väl tro att man kan ringa till veterinären (efter telefon tiden!!) och förvänta sig att man kan komma på en gång, eller??

suck.......jag var ju ironisk, därav smilisarna, för att folk inte ska tro att jag menade allvar!!!! Självklart vill jag inte ha mer veterinärräkningar till ägarna, men eftersom jag känner schäferägarna och det är inte några av mina vänner, så känner man sig inte så lycklig när de pga slarv gör så att det blir allt detta krångel. Det är ett rent mirakel att min hund lever. Dessutom har jag hört saker om den schäfern som gör att jag egentligen borde anmäla dem, men eftersom jag bara hört och inte har bevis så gör jag inget sådant. Egentligen borde jag anmält dom iallafall, men som sagt, de var ju normala som sa att jag fick skicka räkningarna till dem, vad annars????? Det är väl det minsta man ska begära!

Ang veterinären så fick jag inte ens förklara helt hur fallet var, visst OK jag förstår att de svarar så gott de kan m.m men man måste väl lyssna på vad man vill. Har man jour så kan man inte avbryta den som ringer och sedan säga hejdå, för att man inte vill förspilla tid. Ok om han sagt att han var upptagen tex. och dessutom gjorde han mig mer orolig eftersom han sa att det inte var vanligt att detta händer ang hunden. Vad ska jag nu tro nu då? Måste jag ringa veterinären igen för att fråga mina mer frågor ang detta?
(Det är inte bara detta fall som jag anlitat veterinären, ok om jag säger att jag vet veterinärer som JAG tycker är bättre, så är väl det min åsikt. Andra kanske tycker annat.
Det är inte Du som sitter med en sjuk hund varje dag, så då kanske det är svårare att förstå den frustration man känner.
Jag menade att bukefalisten sjönk i värde i min uppfattning, jag anlitar kanske hellre nån annan nästa gång. Det var det jag menade med att sjunka i värde. Om någon missuppfattar det så ber jag så hemskt mycket om ursäkt, det var inte meningen att låta så brysk, men jag försöker nu förklara vad jag menade.

Visst finns det djurägare som inte tar veterinären på allvar, men sån är inte jag. Herregud, håller man på att operera eller vadsomhelst så är det väl klart man inte kan kräva att få komma. Jag förstår att det är allt annat än lätt att vara veterinär, men kanske man vill veta lite vad mitt problem kanske kunde bero på, inte bara säga att det är ovanligt och sen säga hejdå.

Jag ringde den som hade jour för veterinärkliniken där jag bor.

jahaja77 skrev:
Det är inte Du som sitter med en sjuk hund varje dag

DET har du ingen aning om!

Jag tycker i alla fall att man inte hänger ut folk! Oavsett de åsikter man har! Man kan prata generellt om sitt missnöje med EN veterinär, dock ska man inte ange personen i fråga på sådant vis att andra kan förstå vem det är!

Det är det jag anmärker på!

Jag har pm:at gunnar och bett han ta bort mitt inlägg.
Som jag redan sagt så ber jag så hemskt mycket om ursäkt om nån missuppfattat mig eller tycker jag betett mig dumt.

Sen menade jag att det i detta fall inte var Du som hade en sjuk hund, och som ringer veterinär och bara får fler funderingar efter att ta "talat" med den.

Om jag var veterinär så skulle jag förstått att folk kanske inte blir så nöjda om jag svarar som i detta fall, då får man väl förstå att folk kanske väljer en annan veterinär, men i detta fall var det jour.

Oj har han blivit dålig vovven. :( Hoppas han kryar på sig snart.

Testa och ring någon annan veterinär och rådfråga. Vi ringde till ett annat djursjukhus en gång bara för att fråga om råd och dom var jättretrevliga och sa tom att vi skulle be våran veterinär ringa henne om hon undrade nåt. Detta var när våran degu var sjuk.

Dåligt att veterinären att bara säga så och säga hejdå. :mad:

Är det korticon (stavning)?

När min hund fick det så kissade han helt enkelt på sig. det finns hundar som inte tål det. Han kunde inte kontrollera det alls. Som tur är så sitter inte kortison i kroppen så länge, så det gick fort över...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka