En exportboom för SWB??

LucyShow

Trådstartare
Är det bara jag som tycker så eller är det inte fler exporterade SWB som visar sig i sporten än tidigare? Eller har vi bara blivit bättre på att följa det?

Finns det någon statistik på exporterade hästar/år t.ex.??

PS. Måste bara skvallra att Summerwind är på Kentucky Horse Park i Lexington och följer sin fina uppfödning som blivit placerad i 1,45 med junior. Så himla roligt för henne! :D DS
 
Sv: En exportboom för SWB??

Vet inte om det har ökat eller ej, men jag vet att utländska ryttare mer uppskattar svenskstammade hästar än vad de svenska gör. Här är det ofta inte fint att ha en svensk häst utan mer status med en importerad.
 
Sv: En exportboom för SWB??

Exporten av svenskfödda hästar har "alltid" varit bra men på senare år har den bestått mest av hopphästar, tidigare var det mest dressyrhästar.

Och exporterna har varit framgångsrika tidigare också men rapporteringen har blivit bättre.

Dessutom har även rapporteringen här hemma ändrats. Tidigare (nått år sedan) skrev t ex Ridsport "på sin tyska häst..." men aldrig "på sin svenska häst.." numera kan de t o m skriva ut vem som är uppfödare. :)
Det är en viktig del i att få ett ändrat synsätt på vad som är "inne".
 
Sv: En exportboom för SWB??

Jordbruksverket kanske har uppgifter.

Jag utgick från min ganska rika erfarenhet av min nördhobby.;)
 

Liknande trådar

C
Avel Hittade en artikel på hopphästklubbens hemsida. Tänkte lägga in artikeln här i debatternas egna Mecka :D eftersom jag tycker att...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 735
Senast: clownen
·
C
Avel Många påhopp har gjorts angående hingstar som är bärande av OLW genen.En sak som gjort Sverige begränsade i sitt urval...
2
Svar
33
· Visningar
2 919
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp