En dag i Göteborg

Trissa

Trådstartare
Nästa vecka måste jag spendera en dag i Göteborg, och jag vet inte riktigt hur jag ska få tiden att gå? Anländer vid sju - halvåtta, och är bilburen. Så först behöver jag hitta någonstans att äta frukost, förstås, men sen då? Vädret ser ju ännu ganska osäkert ut, dessutom.

Frukost äter du på Fratelli Gridelli på Tegnersgatan 26 ( efter en frukost där kan du hoppa över lunchen). Sen åker du till antingen Botaniska trädgården, eller trädgårdsföreningen och flanerar om vädret är bra. Hur många timmar behöver du spendera? Om vädret är trist rekommenderar jag museum, Naturhistoriska om du gillar djur eller Sjöfartsmuseum om du gillar fiskar. Dom andra har jag inte så mycket koll på, men det finns säkert någon bra utställning. Eller varför inte Universeum?
/B

Frukost äter du på Fratelli Gridelli på Tegnersgatan 26 ( efter en frukost där kan du hoppa över lunchen). Sen åker du till antingen Botaniska trädgården, eller trädgårdsföreningen och flanerar om vädret är bra. Hur många timmar behöver du spendera? Om vädret är trist rekommenderar jag museum, Naturhistoriska om du gillar djur eller Sjöfartsmuseum om du gillar fiskar. Dom andra har jag inte så mycket koll på, men det finns säkert någon bra utställning. Eller varför inte Universeum?
/B
Åh, så många bra tips, tack! Gissar att jag kommer att vara där 7-8 h.

Bara en dag? Du kan inte stanna längre? :D
Vad tycker du om att göra/se? Jag älskar att strosa runt i Haga och ner mot centrum, mycket roliga små butiker, de öppnar visserligen inte före 10 men om du äter frukost i lugn och ro så blir det nog lagom. Universeum är värt ett besök, men även Sjöfartsmuseet, precis som @Babe skriver. Jag tycker även att det är roligt att åka Paddan, man får se stan från en annan vinkel, men det kan bli väldigt blött. :D
Vid fint väder så är Slottsskogen mysig och där har du även botaniska trädgården, undvik lekparken bara, för där är ljudnivån hög :cautious: Suttit där en hel del, när mina ungar har härjat runt. :D

Haga om du gillar att fika och för lunch - sjökrogen. Tipsar om att ta älvsnabbben och bara åka med - ev hoppa av i frihamnen och strosa. Fint väder och om du gillar att promenera så finns ju alltid botaniska och Slottskogen rekommenderar både den restaurangen som ligger högst upp i botaniska och villa belparc i Slottskogen (PS finns russ i slottskogen) ;) runt grönsakstorget finns en del mysiga småaffärer som du inte hittar någon annanstans. Saluhallen.

Förresten, när vi ändå är i Göteborg; bästa affären att shoppa snygga och bra (dam)underkläder i?

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 140
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17