Emmaljunga citycross - bilbarnsstol med travelsystem - krångligt med bälte?

Sv: Emmaljunga citycross - bilbarnsstol med travelsystem - krångligt med bälte?

Nej isofix är ju är fästsystemet (ögla ) i bilen som man fäster basen i, men basen går att fästa med bilbälte också ( iaf de bas-ar vi kikat på ).

Alla bilar har inte isofix och ska man installera så kostar det säkert 1500:-, men det är inte nödvändigt bara för att man vill ha bas.

=)
Isofix:
250px-Isofix_anchorpoints.jpg

Ja men stolen är utformad så att man ska kunna sätta fast den med bara bältet.
Jag når runt med bältena från våran golf runt acta gracon iaf! Men tror jag hört någonstans att v70 har korta bälten. Har ni testat i någon mer bil?

Ja. Det går precis i chevrolet voyager, audi a6 och ford mondeo. Men man får luta stolen rejält när man ska lägga det bakom. Är ju dessutom så att barnet måste sitta i i allt böket med bältet med....
Nä- utan bas är nog inte detta den smidigaste bilstolen.....
Men med är den superbra!

jag med, 5 mån o 1 vecka, och på övre viktkurvan :o

Fast å andra sidan kanske det beror på att vi har ett lite äldre skydd, kusinen vi lånar det av har en son på tre år. Det är också lättare än de nya tror jag.

Jag måste nog snart plocka bort spädbarninlägget och Milton är bara 2mån och precis under "normal" kurvan. Så det verkar skilja väldigt mellan stolarna innuti! Vi har som sagt acta gracon!

Jo men eftersom en del kan storhandla med barnet i vagnen så måste det skilja jättemycket.

Jo men eftersom en del kan storhandla med barnet i vagnen så måste det skilja jättemycket.

Stolen sätter du ju tvärs över vagnen längst fram så kan du packa under stolen.
Ställer jag stolen i vagnen får man ju inte plats med nått. Då är de bättre att ta en korgvagn.

Det går inte i vår affär iaf.. Hakar man fast på ena sidan så räcker den inte över.... Så nääää- det vågar jag inte. Som sagt. Det är tur att jag har travelsystemet till min vagn annars hade jag varit tvungen att väcka Skrabban och asa över i de äckliga som finns i affären :(
Kan ju inte direkt vänta till sambo kommer hem heller eftersom han ligger iväg o jobbar...

Men jag klagar inte- jag lovordar att det kommit ett så smidigt och säkert system :)

Men vad 17 har ni för babyskydd då?

På vår ICA-butik har kundvagnarna någron metall bygel som jag tror är till för backar ? Med den kilade vi fast E´s babyskydd.

Det går inte i vår affär iaf.. Hakar man fast på ena sidan så räcker den inte över.... Så nääää- det vågar jag inte. Som sagt.

Det går inte på vagnarna i på min kvantumbutik heller och jag hade en acta graco. Jag har testat, men babyskyddet satt inte stadigt. I andra butikers kundvagnar däremot funkade det galant!

Jag hade därför alltid babyskyddet i vagen och visst ser det ut som man inte får plats med några varor men en 3-4 kassar lyckades jag alltid fylla ändå + välling, blöjor och potatis under vagen.

Att kunna klicka fast babyskyddet på barnvagnschassit är verkligen inget jag skulle prioriterat även om det säkert är fiffigt.

Angående att ha bas till bilstolen eller inte tycker jag att det skiljer väldigt mycket på stolarna. Alltså acta gracon (med bas) som jag hade nu till dottern var ganska bökig att sätta dit med endast bälte, den var liksom större än de som endast kan sättas fast med bälte. Britax rock a tot som jag hade till sonen var superlätt att sätta dit med bältet.

Jag har teutonia stolen... Fast det är ju samma som en annan fast med deras tyger... Är det acta gracon som är samma??? Blir osäker...
Metallbyglar till läskback har jag inte sett på hundra år häromkring...

Brion är ju mindre och även på kundvagnar utan bygel kunde jag ha skyddet över vagnen. Knepigt =/

Den räcker inte fram till andra sidan när jag hakat den på ena. Jag trodde det skulle gå klockrent ;)

Fast jag hakar inte fast min på något spec vis utan sätter bara ner den så det är typ lika mkt på varje sida och sen så hänger den där. Tarion(så den heter va?) ska ju vara lika stor som acta gracon!
Den måste ju hängas längst fram på vagnen där det är smalast!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka