• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PernillaS
  • Startdatum Startdatum
P

PernillaS

Någon som har intressant information om Emalj 470??
Har köpt en häst med denna stam:

E: Tornesch

UE: Tamburin - Lambert - Emalj - Irak

Tamburin, Lambert och Irak hittar jag info om, men inte Emalj.

Sv: Emalj 470

Emalj var född 1968 på Flyinge och dog 1976 i tarmvred. Han lämnade bl a sonen Lombard 592. Lombard i sin tur lämnade sonen Democritos som tävlades i svår hoppning av Peter Eriksson. Hans son Ampere 859 skulle först bli hopphäst som sin far men man insåg hans goda dressyregenskaper och han tävlades upp till svår dressyr innan han exporterades till Tyskland och därefter idare till Japan där man bytte namn på honom till något liknande Spirit of Yamamoto

Emaljs härstamning hittar du här http://www.blup.se/sv-SE/horses/4660-emalj
Hans mormor Hilaria lämnade den väldigt gode hopphästproducenten Jarramas.

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
47 930
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 878
Senast: Lhas
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 544
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Jag är medryttare på ett svenskt varmblod som heter Faskad, E: Hubertus U: Ömigritte. Jag har sökt mycket på nätet och försökt...
Svar
2
· Visningar
1 529
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka