EM - hoppning

Igår när Peder hade ridit så visade dom bilder från framridningen, alla var glada och det var massa folk runt Allan, för de skulle ju in på prisutdelningen, då gick Peder förbi och pratade med någon. Allan hade spetsade öron och hade bara ögon för Peder och följde honom med blicken. :love: Tror han älskar sin Peder. :)

För er som har möjlighet att se körningen i morgon på plats så kan jag varm rekommendera det, var på kör sm förra året, blev lite hästarna har kommit tillbaka till Haga:love:

Vilket fantastiskt lag vi har och Peder och Allan vilket fantastiskt ekipage. Det är så lätt ut när de hoppar! Satt precis nedanför kommentarererna från olika TV-bolag och beroende på vilken nation ryttaren var ifrån så hörde man alltid något språk lite mer än de andra. Lite kul. Men är så stolt över Sverige vilken laginsats. :):D:bow:

+ flera

Den här attityden har förekommit i värre tappning här på Buke tidigare, gärna i ordalag som "överreklamerad" osv och jag hajar faktiskt inte vad som gör att så många verkar reta sig på henne som i mina ögon är en väldigt skicklig ryttare med ffa en stor självinsikt - hon vet vilka hästar hon kan rida och vilka som blir "för mycket" för henne (typ Räven).
Kunde inte svara när hoppningen höll på :D

Jag har inte sett att folk retar sig på henne. Jag tycker hon är en duktig ryttare, hon rider trevligt och mjukt. Men hon är ingen av de där superryttarna som jag är mest imponerad av. Förr tycker jag ofta hon höjdes till skyarna utan att jag fattade varför, nu känns det som folk har mer realistiska förväntningar på henne. Sen minns man ju ofta mästerskapen där hon ofta haft en dag hon dragit på sig många fel, OS förra året, EM med Tornesch, VM med Flippan. Det händer ju såklart många på mästerskap, men sett till resultaten innan så tycker jag ändå det känns som hon underpresterat en del och undrar om mästerskapsnerver ställer till det. Det finns i typ alla sporter de där man vet alltid höjer sig till mästerskap (Kalla...) och de där som är jämna och så de där som ser lite skakigare ut. Jag tycker Malin verkar höra till de sistnämnda, jag tror inte på att det enbart handlar om hästen jämt - men det betyder inte att jag tycker hon är en kass ryttare och hon bidrog ju i högsta grad till Sveriges medalj nu.

Minns nu förresten nån tidigare diskussion här om henne, och där var det iaf några som inte hade koll på vad hon hade presterat i t.ex. nationshoppningar. Tittar man bara på mästerskap så är det ju ännu lättare att det blir just hennes plockepinnrundor man minns.

Bara jag som saknar ärevarv med lite fart i? :angel:

Gissar att de tänker på att det kommer en hoppning till på söndag. Ingen vågar väl dra på under ärevarvet och riskera att hästen trampar snett eller det händer något annat. Dessutom så är det väl onödigt att hetsa upp hästarna med ett snabbt ärevarv, de blir nog trötta nog av så här många hoppningar under ett mästerskap. Hade nog tänkt likadant i deras situation.

Tittade nu på Peders ritt på SVT. Hörde mot de sista hindrena från min plats att nån sa högt "var i din bubbla nu Peder". Nu fattar jag att det var TV-kommenatorerna jag hörde, satt ju precis nedanför där. Jag tänkte medan han hoppade men håll tyst nu så han får hoppa de sista hindrena ifred. :D

Tittade nu på Peders ritt på SVT. Hörde mot de sista hindrena från min plats att nån sa högt "var i din bubbla nu Peder". Nu fattar jag att det var TV-kommenatorerna jag hörde, satt ju precis nedanför där. Jag tänkte medan han hoppade men håll tyst nu så han får hoppa de sista hindrena ifred. :D
Jag kollar intervjuerna nu, Peder: "jag visste ju vad jag skulle göra, felfritt och inom tiden" :laugh: :up:

Måste nog kolla de mest intressanta rundorna igen imorgon, var för nervös när jag kollade ikväll :D

Jag kollar intervjuerna nu, Peder: "jag visste ju vad jag skulle göra, felfritt och inom tiden" :laugh: :up:

Måste nog kolla de intressantaste rundorna igen imorgon, var för nervös när jag kollade ikväll :D

Ja jag har också kollat intervjuerna härligt att han är så cool iallafall på ytan. Ibland undrar jag om han har några nerver alls??

Här är slutet av Christian Olssons referat av Peders ritt:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=6764027

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka ekipage som ingår i svenska lagen vid Europamästerskapen i hoppning för Children i Kronenberg, Nederländerna 15-21...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning för young rider, junior och children är igång, så här följer du mästerskapet.
Svar
0
· Visningar
132
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapen duggar tätt under sommaren. Denna vecka avgörs bland annat EM i hoppning för ponny i belgiska Opglabbeek. Ifjol blev det...
Svar
0
· Visningar
82
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
153
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka