Elvis=tjockis!

C

Calenfiriel

Och jag som var så orolig för att han skulle vara sjuk på nåt sätt :crazy:
Magen är liksom rund som en ballong, jag trodde feta katter fick dubbelhaka (inte riktigt dubbelhaka, men lite tjockare om ansiktet liksom) som Elsa hade när hon var tjockis, men veterinären klämde och klämde (och Elvis var så duktig och sa inte ett knyst, bara nosade nyfiket på veterinären) och sa att det allt bara var en rejäl tjockismage. Nästan två kilo ska han gå ner, 6,2 tror jag han vägde idag. Så vi har köpt bantningsmat, får se hur det går. Nu får mina pojkar motivera varann, sambon har köpt träningskort igen och ska komma igång, förhoppningsvis ske de gå ner till sin idealvikt bägge två. Mina tjockispojkar :love:

Sv: Elvis=tjockis!

Övervikt hos katt är ett väldigt vanligt probelm och det är synd att det finns så många kattägare som inte ser det som ett allvarligt problem för det är det verkligen!
En överviktig katt är precis som en överviktig människa, överviktiga katter mår inte lika bra som normalviktiga, de orkar inte lika mycket och drabbas lättare av endel sjukdomar, och det sliter på kroppen att bära på extra kilon!

Bra att ni börjat banta era katter! Lycka till :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka