Elsa the homeless chick- Hemlös, svanslös och dräktig.

Reykur

Trådstartare
Jag har en dräktig katt.
Nej, det är tyvärr inte min avelshona som jag kanske hade hoppats på.. :crazy:

Över sommaren bor jag granne med min pappa i en villa omgjord till lägenheter. Detta ligger rejält "off", på landet och närmsta granne är en bonde.
Elsa bestämde sig för att flytta hit och hon har verkligen stulit mitt hjärta!
Hon är i princip helt förvildad, väldigt skygg och har troligtvis aldrig haft kontakt med människor. Det går att komma nära henne när hon äter om man är väldigt försiktig. Är man alldeles stilla kan det hända att hon nosar lite nyfiket innan hon skuttar iväg någon meter.
Planen är att försöka få in henne så hon kan få ungarna i mitt kök (Som står tomt) och sedan kastrera henne innan hon åter släpps ut och får leva som hon behagar här på tomten när småttingarna fått egna hem. Hon lever ett hyfsat fint liv här och har ständig tillgång till mat i farstun.

Lite bilder på madame Elsa.

DSCN3311-1.jpg

DSCN3315.jpg

DSCN3317.jpg

:love:

Sv: Elsa the homeless chick- Hemlös, svanslös och dräktig.

What a beast! Hon ser verkligen ut som en vild katt, läckert.

Hoppas du lyckas få henne hanterbart tam så att du kan ta hand om henne och kattungarna. Du får samla på dig mycket god mat att försöka smickra in dig med. ;)

Ja, jag tycker hon har något så otroligt vackert över sig. Något vilt, det är inte bara svansen som får henne att påminna om ett lodjur.
Hon verkar vara ganska lättflörtad, vägen till hennes hjärta går definitivt genom hennes mage. Hon är en hungrig fröken. :p

Håller med Sol!!
Säker på att det inte är ett dvärglodjur? :D

Jättevacker!!

Vackraste, vackraste björnkatta..!

Som jag sa tidigare..;
tittar det fram en liten en som liknar min framlidne Prins... så... måste... jag nog göra anspråk på ytterligare en katt från Hälsingland-nån-stans.

We are your extended family...:cool::angel:

EDIT: jag hoppas du är underförstådd med att tråden nu är bilddagbok?;)

Senast ändrad:

Åh, vilken ståtlig madame! Verkligen vacker, på sitt egna lilla sätt. Det värmer i hjärtat att du har tagit henne till hjärtat! Hoppas det går bra för henne med bäbisarna sen och att hon går med på att flytta in en liten stund. Du måste berätta sen hur det går för henne! :)

Självklart är tråden nu en bilddagbok för Elsa, och i framtiden även hennes små! ;)

Bebisarna kommer, om nu dräktighet, förlossning osv flyter på som det ska, så klart säljas enligt förbundets regler. Någon som vet hur det fungerar rent pappersmässigt, måste jag kontakta SVERAK över att jag tagit mig an en eventuell huskattskull? Registreras med huskattsbevis? Inte helt insatt då jag aldrig varit i situationen tidigare. :D

Hon är bra fin! Hoppas matmutorna fungerar bra; när jag träffade henne så var hon på väg att äta ur handen, men i sista stund upptäckte hon att det var en sån där läskig människa på andra sidan maten :crazy:

Självklart är tråden nu en bilddagbok för Elsa, och i framtiden även hennes små! ;)

Bebisarna kommer, om nu dräktighet, förlossning osv flyter på som det ska, så klart säljas enligt förbundets regler. Någon som vet hur det fungerar rent pappersmässigt, måste jag kontakta SVERAK över att jag tagit mig an en eventuell huskattskull? Registreras med huskattsbevis? Inte helt insatt då jag aldrig varit i situationen tidigare. :D

Skriv ett mail till dem och förklara läget för säkerhets skull. Du har ingen skyldighet att fixa huskattbevis till kattungarna. Du har egentligen ingen skyldighet att kontakta dem all angående detta eftersom det inte är din katt, men det är alltid bäst att ta det säkra före det osäkra. Det finns elaka tungor i kattvärlden. :grin:

Gud vilken härlig katt! :love: *vill ha*
Lycka till med allt. Det värmer hjärtat att det finns människor som hjälper till att underlätta för djuren trots att det egentligen inte är deras ansvar.

Vilken vildkatt!
Tur att hon hittade dig. Hoppas du kan få henne så tam att du får in småttingarna i säkerhet. :bow:

Vilken fin katt! Gillar speciellt hennes nos och huvud!

Då blir det spännande att se vad det blir för små bebisar:)

Fint initiativ att ta hand om henne och ungarna, hoppas allt går bra!

Mvh Findus och Molly

Idag bjöd jag Elsa på lite smaskig mat! Köttfärs med äggula föll verkligen madame i smaken och hon fortsatte äta trots att jag låg väldigt nära.

DSCN3330.jpg

DSCN3332.jpg

GullElsa! :love:

Hon ser väldigt fin ut och hon ser ut att vara i bra form.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka