Sv: Elmshorn?
Vilken luring
Jo Kalle är en fin pojke! Snäll men busig.
Han har alltid varit sån men han var busigare som ung givetvis.
Att dom växer sent stämmer väldigt väl på honom och klumpig blev han, klev på både mig och sig själv men det växte han ifrån (nästan allt iallafall
)
Jag har ju jobbat hos familjen Hugoson så jag känner Elmshorn ( och en hel del av hans avkommor.)
Kungen i stallet!
När Elmshorn var hemma så var det ingen som kunde missa det.
Han var inte skrävlig och bråkig, han har liksom bara en viss pondus. Man respekterar honom och gör man inte det så påminner han en (min näsa glömmer det inte
)
Kalle fick jag till låns av Helena när han var tre år. Tack för förtroendet!
Men sen kunde jag ju inte låta bli att köpa honom och det var mycket för att han var efter just Elmshorn.
Det är något speciellt med hans avkommor, inte dom vackraste unghästarna man sett men när dom växt klart.. jisses vad fina dom blir!
Min absoluta favorit var Emmelord H.
Elmshorn-Optimist-Orkan
En liten pojke som nog inte blev mer än 155cm men hans mor Orchis var ju inte mycket över ponnymått.
Väl proportionerad, väl balanserad och en otrolig kapacitet.
Reds så småningom av Emma Emanuelsson som placerade honom i stora klasser. Nu har jag tyvärr ingen koll på var han är. Någon som vet?
Hans avkommor brukar ha humör! Snälla för det mesta men passar det inte så lär det inte gå obemärkt förbi.
Den som rider en Elmshorn avkomma får inte vara feg men när man är överrens med dom så är det bland det bästa man kan sitta på.
Ser fram emot fler bilder och berättelser!
Hoppas någon har en avkomma uppfödd på Bäcka gård dvs. av Stall H eller Heliotrop AB.
Kanske en av mina bebisar!? hoppas!