elektroterapi

I

iceland

har ni använt det på nån häst? har hört att det bla kan användas till att ta bort överben nån som vet nåt om detta? :)

Sv: elektroterapi

Använder det mycket på mina hästar och tycker det är super. Vad gäller överben så borde det kunna göra nytta när överbenet är aktivt men som jag förstår det är det svårt att göra något åt gamla överben.

Sv: elektroterapi

Har använt det på min häst då vi trodde det var ett uttänjt ledband som i själva verket var en skadad meniskel och ledbroskskada. Det hjälpte inte alls, märkte ingen skillnad på 2 behandlingar.

Annars vet jag dem som använder detta med bra resultat på sina hästar.

Liknande trådar

Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
560
Senast: Valle
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka