Elektriska stötar.

H

Hannzo

Vet ej hur det stavas. :p
Men nu ger man ju ofta hästarna elektriska stötar. Tycker det är jätteobehagligt o hästarna blir ju jätterädda när man ger stötar helatiden.
Finns det något tips så man slipper ge dom stötar?? :crazy:

Naturmatrial på borstarna.
Om inte , håll en hand på hästen hela tiden medans du borstar. Har inget vetenskapligt bevis på att det funkar men personligen tycker jag det. Eller borsta och ladda ur på ngt annat. Jag får stötar hela tiden men det är (nästan) ok så länge inte min häst får det.

Har du fleecetröja på dig i stallet? När jag har det får jag (och hästen) HEMSKA stötar, byter jag ut fleecen mot ylle- eller bomullströja slipper jag (och hästen) stötarna.

fuktig på handen kan også funka,det kör jag,annars håller jag en hand på honom hela tiden.
hanskar funkar også bra.

som sagt,naturmaterial i borstar och kläder.När du tvättar täcken osv-använd sköljmedel. :bump: :bump:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Kilauea
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: MiniLi
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 271
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar