Sedan finns ju belysningar med inbyggda solceller men frågan är om de räcker på vintern.
Är man nöjd med att slingan lyser sådär 40 minuter vid 16-tiden på eftermiddagen och inget mer, så räcker det utmärkt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sedan finns ju belysningar med inbyggda solceller men frågan är om de räcker på vintern.
Är man nöjd med att slingan lyser sådär 40 minuter vid 16-tiden på eftermiddagen och inget mer, så räcker det utmärkt
Jag får helt enkelt vänta till nästa jul för då ska vi ha uttag utomhus.Jo, jag misstänkte att det var något sådant så jag har inte haft det som alternativ här hemma
Jag gillar de med batterier och kör man med laddningsbara känns det helt ok miljömässigt.
Jag får helt enkelt vänta till nästa jul för då ska vi ha uttag utomhus.
Jag har några med batteri men alla utom ett märke drar slut på batterier på en vecka Såå kul är det inte att springa och byta.
Skaffa någon belysning med ett 9V-batteri, det håller längre (jag antar att det är AA-batterier du har?).
Ja de slingorna har AA. Märkligt dock att vid 2 lika långa slingor med LED (lika många lampor) och lika många batterier så håller den ena en vecka och den andra nästan 3 månader.
3 månader är ju riktigt bra men eftersom vi kommer ha uttag nästa år så vette tusan om jag vill investera i en sådan dyrare slinga i år... Det tål att funderas på faktiskt.
Allt som har med el att göra har olika klassningar. Du kan t.ex. inte montera upp samma sorts takbelysning i ett badrum som i sovrummet.Det slog mig att första advent är nästa vecka och jag har för första gången utomhusbelysning som ska upp på balkongen, men jag är lite osäker kring elen.
Jag har ett uttag tillgängligt, jag har två kablar som behöver kopplas in, och den ena kabeln är för kort för att nå fram så skarvsladd (alternativt lång sladd med grenuttag) kommer behövas. Balkongen är inte takad annat än närmast väggen och det är utanför taket som skarvandet hamnar. Hur ska jag tänka här, med snö och väta och allt? Hur vått får det egentligen bli med utrustning gjort för att vara utomhus?
Indeed, så pass nära att skjuts inte blir nödvändig - promenadavstånd till Kupolen och Norra Backa ftw! Tack iaf!@gul_zebra: Kolla runt på priserna, du har ju alla di stora butikerna nära dig (och hojta om du vill ha skjuts någon gång).
Kapar tråden lite
Om man inte har något uttag utomhus. Går det att fixa julbelysning ute ändå utan att det måste vara batteridriven?
Clas Ohlson, Jula, Bauhas, Jem och fix, samt Rusta har vi köpt från och de slingorna var urkassa.Såg att Clas Ohlson har en ljusslinga med batteri för utomhusbruk. Om den lyser bra eller hur länge batterierna håller kan jag inte uttala mig om då jag inte testat den själv.
Ifjol hade jag en batteridriven slinga för inomhusbruk ute. Jag packade in batteridosan för att stänga ute fukt men när det var kallt orkade inte batterierna speciellt länge.
Köpa uppladdningsbara batterier?Jag får helt enkelt vänta till nästa jul för då ska vi ha uttag utomhus.
Jag har några med batteri men alla utom ett märke drar slut på batterier på en vecka Såå kul är det inte att springa och byta.
Det blir ju byten varje vecka då med?Köpa uppladdningsbara batterier?
Kapar tråden lite
Om man inte har något uttag utomhus. Går det att fixa julbelysning ute ändå utan att det måste vara batteridriven?
Det undrar jag också. Vill ha upp belysning på balkongen men har inget eluttag där.
Jo men jag trodde det var av ekonomiska skäl du tyckte det var tradigt att byta.Det blir ju byten varje vecka då med?