Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Funkar det att ha ett eksemtäcke istället för flugtäcke på en häst som inte har eksem?
Tycker bara att eksemtäckena verkar täcka mycket mer och sitta mycket bättre, därav funderar jag på att köpa ett eksemtäcke istället för ett flugtäcke.
Självklart så kan du använda exemtäcke istället för flugtäcke. Det enda är att exemtäckena är lite krångligare att ta på... Men som du säger, de sitter stadigare och täcker mer.
Självklart som sagt, jag har aldrig fattat vad flugtäckena ska vara bra för? De glipar ju överallt och är oelastiska så de trycker. Sen torkar eksemtäckena fortare.
Bara fördelar alltså, dessutom brukar de bota huvudskygga hästar
Åh jag älskar Buke, alla frågor man funderar över har nån annan också tänkt på! Jag kommer också köpa eksemtäcke i år. Flug funkade inte alls ifjol, var så otätt att alla kryp flög in under täcket och skapade mer trubbel under täcket!
Men kom ihåg att rulla upp täcket bakifrån så du inte drar av täcket för då bildas statisk elektricitet. Inte kul säger min pålle som är livrädd för ljudet.
Lycka till.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.