Eksemtäcke istället för flugtäcke?

Jamtland

Trådstartare
Funkar det att ha ett eksemtäcke istället för flugtäcke på en häst som inte har eksem?

Tycker bara att eksemtäckena verkar täcka mycket mer och sitta mycket bättre, därav funderar jag på att köpa ett eksemtäcke istället för ett flugtäcke.

Jenny

Sv: Eksemtäcke istället för flugtäcke?

Självklart så kan du använda exemtäcke istället för flugtäcke. Det enda är att exemtäckena är lite krångligare att ta på... Men som du säger, de sitter stadigare och täcker mer.

Eksemtäckena är mycket bättre ,har använt dessa som skydd mot odjuren i alla år .'

Klart mycket bättre en ett flugtäcke ;)

Jag föredrar eksem täckerna framför flugtäckerna. Har prövat båda.

Självklart som sagt, jag har aldrig fattat vad flugtäckena ska vara bra för? De glipar ju överallt och är oelastiska så de trycker. Sen torkar eksemtäckena fortare.
Bara fördelar alltså, dessutom brukar de bota huvudskygga hästar ;)

Åh jag älskar Buke, alla frågor man funderar över har nån annan också tänkt på! :) Jag kommer också köpa eksemtäcke i år. Flug funkade inte alls ifjol, var så otätt att alla kryp flög in under täcket och skapade mer trubbel under täcket!

Men kom ihåg att rulla upp täcket bakifrån så du inte drar av täcket för då bildas statisk elektricitet. Inte kul säger min pålle som är livrädd för ljudet.
Lycka till.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har varit väldigt besvärad av bromsar i år. Mycket värre än tidigare år men så tycker jag också att det verkar vara större och...
Svar
3
· Visningar
376
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 623
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 449
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3