Jaaa, snart kommer den fruktade sommaren igen. Jag har alltid tidigare sett fram emot sommaren, men i år gör jag det inte alls Tänker bara på vilket fruktansvärt h-vete min häst hade förra sommaren med eksemet Visste inte att han hade eksem, så jag hann inte sätta in behandling innan det var försent så nu vill jag vara ute i så god tid som möjligt. Täcke kommer att åka på redan i mars-april. Ifjol smorde jag med salva morgon, middag och kväll, tvättade ca 1 gång/veckan/varannan vecka beroende på hur han såg ut, rengjorde sår, foderstaten har jag i skick, har öppna hagar där det slipper att blåsa, han tas in innan knotten kommer. Ibland får han vara inne hela dagen och så sätter jag ut honom till natten, och in igen tidigt på morgonen innan knotten kommer. Han har fått linfröolja i maten ända sedan Juli - Augusti någon gång och nu har jag också fått höra att MSM kan hjälpa eksemhästar. Någon som testat? Fungerar det? När ska man börja ge och hur länge, hela sommaren, hela året?
Vad annat är det att tänka på? Lägg in all information du har i ditt huvud! Vill verkligen inte att han ska få ett lika hemskt liv i år som han hade ifjol!
Vad annat är det att tänka på? Lägg in all information du har i ditt huvud! Vill verkligen inte att han ska få ett lika hemskt liv i år som han hade ifjol!