Miranda.123

Trådstartare
Min medryttarhäst/eventuellt min häst har eksem, jag är inte säker man jag har för mig att man inte ska raka en häst med eksem, stämmer detta eller är jag helt ute och cyklar?

Är det inte regnskållor om det kommer nu? Skållor är svamp.

Ta ut och Fråga veterinären.

Om det är skållor så klippte jag runt skållorna med sax för att kunna rengöra ordentligt och satte på täcke på unghästen, hon hade varit på bete lite för länge, Då var det inte så bra så när det bara är begynnande så borstar jag bättre och mer ordentligt.

Min veterinär så att det var viktigt att hästen inte hade täcke vid regnskållor för att huden måste få andas och det blir värre av ibstängdhet och att man lätt "smittar" hästen på andra ställen på kroppen med att använda täcke / borsta med samma borste på hela kroppen.
Jag klippte med sax och tvättade med hibiscrub.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
388
Senast: Sryoqwe
·
Fordon La på skojs skull in vår andrebil i släpvagnskollen med hästtransporten och fick detta svar. Enligt denna får jag dra transporten men...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Elo
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 835
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 930
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar