Eksem häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

Zareefa

Min tjej har problem med eksem i man och svans. Hon är 15år och har haft det sen 5års ålder. Sen 3år tillbaka har hon ett eksemtäcke på sig, vilket fungerar bra men har lite svårt för att hålla sig kvar på plats, nu har jag spänt fast även med en täckesgjord, några andra tips? Hon är som ändå torr i man och svans. Har ni några tips på ngn salva jag kan smörja med under täcket för att dämpa kliandet för henne? El kan det räcka med en mjukgörande eftersom solen aldrig får chans att lysa rakt på?

Tacksam för svar.

//Malin

Sv: Eksem häst

Eftersom du nämner man och svans, är det en reaktion från bitande insekter och inte eksem pga solen.
Om du söker i forumet hästvård, kommer du att hitta massor av trådar som ger dig tips om olika medel att smörja in hästen med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 532
Senast: Shixle
·
Hästvård Har en ponny som under de senaste dagarna verkat få någon typ av eksem. Hon har alltid varit känslig mot insekter och sol och går därför...
Svar
10
· Visningar
1 572
Senast: HeleneF
·
Hästvård Jag undrar om det som kallas eksem finns i olika varianter? Är alla eksem tex vätskande eller kan det vara mjälligt/torrt och ändå vara...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31
  • lagom smakligt men bra torrfoder