Eksem häst med slemmiga ögon

Shettisar

Trådstartare
Har en äldre vallack med eksem. Han får alltid vid pälsfällning och päls sättning ,vitt slemmigt skit i ögonen som håller i sig långt in på sommaren.Någon som har tips eller varför detta blir så? :confused:

Sv: Eksem häst med slemmiga ögon

Det verkar vara en genomgående drag för många eksemhästar, jag gör så här med bra resultat.

Köp en låda kamomillte i påsar, koka upp 2½ dl vatten lägg en påse the i detta. Den får ligga kvar tills vattnet har kallnat av, tvätta och skölj ögonen med detta 1 gång om dagen.

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: fio
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna