Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow @cili ! Vilken skillnad, och vad skönt att hitta något som hjälper!
@Hagens_Zorba nackdelen med de flesta eksembehandlingar, de "löser upp" huden..
Just det, Protopic fick jag till ögonen för ett par år sen. Det funkade bra, gjorde ont men funkade. Var symptomfri väldigt länge efter bara en kur. Ska höra med läkaren om det är ett alternativ igen.
Hästarna (de har sommareksem båda två) har blivit väldigt fina av linfröolja. Den ena nästan symptomfri.
Minns jag helt fel att människor inte kan ta upp nyttigheterna i linfröolja på samma sätt?
Fast va fasen, jag har 20 liter i källaren. Får väl helt enkelt bita ihop och ta en slurk varje dag.
Locobase repair är inte i närheten, den gör mina utslag värre@cili Wow vilken skillnad! Är den dyr? Undra vad som skiljer den från locobase repair. För trött för att googla nu
Edit: va visst inte alls för trött för google. Den är receptfri nu och det står att den ska användas på hård hud (typ förhårdnader under fötter), ha det i åtanke @sthu eftersom din hud är försvagad av kortisonet!
Verkligen jätteskillnad! Och det slutar klia dessutom, DET är skönt! Testa den om du har möjlighet, den finns receptfritt i tub nuWow @cili ! Vilken skillnad, och vad skönt att hitta något som hjälper!
@Hagens_Zorba nackdelen med de flesta eksembehandlingar, de "löser upp" huden..
Just det, Protopic fick jag till ögonen för ett par år sen. Det funkade bra, gjorde ont men funkade. Var symptomfri väldigt länge efter bara en kur. Ska höra med läkaren om det är ett alternativ igen.
Hästarna (de har sommareksem båda två) har blivit väldigt fina av linfröolja. Den ena nästan symptomfri.
Minns jag helt fel att människor inte kan ta upp nyttigheterna i linfröolja på samma sätt?
Fast va fasen, jag har 20 liter i källaren. Får väl helt enkelt bita ihop och ta en slurk varje dag.
Tyvärr är det ju paraffin i, jag får väldigt konstiga reaktioner på paraffin.. Ibland går det, ibland inte. Beror på vad det är blandat med tror jag. Jag har blivit innehållsförteckningsdiktatorTesta den om du har möjlighet, den finns receptfritt i tub nu
@Bubbla Ja, jag borde kräva en ordentlig utredning. Men varenda gång har hudläkarna (träffat säkert fyra olika på olika sjukhus senaste åren) snabbt tittat, petat lite och sagt "det kan vara...". Skrivit ut kortison (alla styrkor, flera olika sorter) och hävdat att det är den behandlingen som finns. Det var en som skrev ut Protopic, men han är pensionär nu.
Kan man använda Protopicen över stora hudytor? Kortison ska man ju egentligen inte använda så mycket som jag gjort (läkarna tvingar mig att ta blodprov för att kolla att binjurarna inte krånglar, och jag är paniskt spruträdd ) men har för mig att Pt ska vara säkrare.
Fast, det sa man om DDT också.
om en twist blir han dessutom ofta stoppad av polisen på stan som tror att han har rökt på eftersom han är röd runt ögonen, blank i ögonen och ser väldigt, väldigt trött ut.
Den har jag med råkat ut för. Och lagom kul att vara tvungen att åka med till stationen och ta blodprov när man typ svimmar när de plockar fram nålen
Ja, tror också att priset kan påverka. Och att läkemedelsbranschen är rätt svårarbetad, det är svårt att få in något nytt när alternativet har varit med så länge som kortison har. Alla vet ju vad kortison är liksom..
Jag har varit hos läkare när det varit stora sår på armar och i ansiktet. Det blev samma bemötande.. Tog dessutom väldigt lång tid att få remiss till hudläkaren, nästan två månader.. Hans första kommentar var "men byt smink". Jag äger inget smink
Äsch får väl ge mig in i karusellen igen! Ska ner och köpa antihistamin och prova det. Definitivt värt ett försök.
Sonen har sluppit blodprov iaf, bara pissprov...
Tråkigt att du inte fått mer hjälp än så. Verkar vara väldigt varierande, har också sett det tyvärr. Man får vara lite "pain in the ass" för att få hjälp. Vi har varit massor med svängar, med olika resultat. Bästa var när sonen hade sjukt mycket eksem mitt i vintern, läkaren tar allergiprover och skickar för analys. Vi får hem att han är allergisk mot pollen (!) och utskriven medicin mot det... Jo, säkert det som var problemet - pollen - mitt i vintern...
Sonen äter i perioder allergimedicin också, han tycker inte att det hjälper alltid. Men det är nog inte fel.
Hoppas att du får hjälp, ser som sagt hur sonen verkligen lider av det här i perioder. Inte roligt alls.