Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Jag undrar om någon har tips på ekologiska kattleksaker som man kan köpa eller göra själva?
Hur tänker ni annars kring era katter och hälsosamma och/eller ekologiska val av ex. kattmat och sand? Vad använder ni för produkter?
Vore kul att diskutera lite!
Mvh Frida
En sån här finns här hos oss, ekobädd av ull. Väl använd - men främst ihoptryck och så ligger Fröknarna ovanpå den.
En sån här finns här hos oss, ekobädd av ull. Väl använd - men främst ihoptryck och så ligger Fröknarna ovanpå den.
Åh, om man ändå vore lite händig! Åtminstone lite pysslig! Låter som om du bor fantastiskt med djur omkring digInte ekologiskt kanske, men miljövänligt. Jag virkar kattleksaker av balsnören i jute. Kostar ingenting, går snabbt och katterna uppskattar det.
På samma tema, jag virkar små bollar och figurer som jag stoppar med ull från stall-fåren. Klipper av en tuss som jag skakar rent och eventuellt sköljer innan jag tar hem den. Stinker får och katterna blir glada. Brukar virka med ullgarn tillverkat några mil härifrån. Hade vi haft pälsfår hade jag provat göra eget garn.
Har även bitar av renskinn som blivit över från sadelfiltstillverkning. Perfekta kattleksaker!
Åh, om man ändå vore lite händig! Åtminstone lite pysslig! Låter som om du bor fantastiskt med djur omkring dig
Bryr mig inte alls om ekologiskt eller ej. Barfar katterna och köper Klumpe kattsand.Hej!
Jag undrar om någon har tips på ekologiska kattleksaker som man kan köpa eller göra själva?
Hur tänker ni annars kring era katter och hälsosamma och/eller ekologiska val av ex. kattmat och sand? Vad använder ni för produkter?
Vore kul att diskutera lite!
Mvh Frida
Har funderat på det med BARF faktiskt! Känns ju väldigt naturligt och bra. Hur länge har du hållit på? Märkte du någon skillnad på din katt innan/efter foderbytet?Bryr mig inte alls om ekologiskt eller ej. Barfar katterna och köper Klumpe kattsand.
Haha Min lilla katt är den som är mest bitig men posten har hon dock låtit vara! Två skosnören bland annat har dock fått sätta livet till...Nu kom jag hem till ett söndertuggat paket från adlibris. Kartongbitar i hela hallen, vardagsrummet, under soffan och inne i badrummet. Sabla kattar.
Väldigt ekologisk och miljövänlig leksak i alla fall. De tragiska resterna av paketet, och ordentligt kantnipplat ex av Andrea Dworkins Heartbreak.