Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Upplever samma problem och att folk blivit alltför vana att se en tjock häst än en normalhullad.”Jag upplever att hästägare är väldigt nöjda över hur hästen ser ut i kroppen, att den är så "muskulös". Det är bara det att det många gånger inte är muskler utan fett.”
Precis detta jag själv upplever, främst bland dressyrmänniskor
Ja och blir typ förfärade över att skymta revbenen.Upplever samma problem och att folk blivit alltför vana att se en tjock häst än en normalhullad.
Ja, eller hur!Ja och blir typ förfärade över att skymta revbenen.
Det där är väldigt vanligt hos alla typer av husdjur/sällskapsdjur känns det som. Jag har också hört sådant från hästägare, och hur ofta jag hör sådant nu i som personal i djuraffär... Ja jösses Värst var väl när det kom in en fet (inte bara lite rund) hund, ägaren frågade om fodertips och jag nämnde att de kanske ville ha ett för hundar som behöver gå ner i vikt. Nejdå. Hunden var så stark så han "måste" vara välmusklad och fin. Alltså. Jag kunde inte känna revbenen ens när jag ansträngde mig för att hitta dem. Låren däremot, där man lätt brukar kunna se muskler, de var väldigt tunna...”Jag upplever att hästägare är väldigt nöjda över hur hästen ser ut i kroppen, att den är så "muskulös". Det är bara det att det många gånger inte är muskler utan fett.”
Det där är väldigt vanligt hos alla typer av husdjur/sällskapsdjur känns det som. Jag har också hört sådant från hästägare, och hur ofta jag hör sådant nu i som personal i djuraffär... Ja jösses Värst var väl när det kom in en fet (inte bara lite rund) hund, ägaren frågade om fodertips och jag nämnde att de kanske ville ha ett för hundar som behöver gå ner i vikt. Nejdå. Hunden var så stark så han "måste" vara välmusklad och fin. Alltså. Jag kunde inte känna revbenen ens när jag ansträngde mig för att hitta dem. Låren däremot, där man lätt brukar kunna se muskler, de var väldigt tunna...
Så var det med min senaste katt också. Hon var i utmärkt hull. Som tur var så lät hon sig sällan klappas av besökare, för varje gång någon gjorde det så kommenterade de att hon var såååå smal. Tyvärr. Katter känns som det absolut vanligaste djuret att ha överviktiga...Folk som ser mina katter brukar också kommentera hur "smala" de är. De är i lite, lite överhull (medvetet val eftersom honkatten äter sämre om något stressar henne så jag vill ha lite reserv ifall något händer,) men folk är så vana att se sälformade katter att de tror att en med midja är tunn.
Har flera gånger sett vanliga bondkatter (normalvikt kanske 3,5-4 kg) som väger 10 kg och är så feta att de flyter ut när de ligger ner, och har svårt att gå. Det är sorgligt att se när man vet hur atletiska katter ska vara...Så var det med min senaste katt också. Hon var i utmärkt hull. Som tur var så lät hon sig sällan klappas av besökare, för varje gång någon gjorde det så kommenterade de att hon var såååå smal. Tyvärr. Katter känns som det absolut vanligaste djuret att ha överviktiga...
Har flera gånger sett vanliga bondkatter (normalvikt kanske 3,5-4 kg) som väger 10 kg och är så feta att de flyter ut när de ligger ner, och har svårt att gå. Det är sorgligt att se när man vet hur atletiska katter ska vara...
Det måste ju delvis ha någonting att göra med normen att de ska ha fri tillgång till torrfoder? Jag vet inte var det kommer ifrån och kan nog räkna på ena handens fingrar de katter som Inte har det.Har flera gånger sett vanliga bondkatter (normalvikt kanske 3,5-4 kg) som väger 10 kg och är så feta att de flyter ut när de ligger ner, och har svårt att gå. Det är sorgligt att se när man vet hur atletiska katter ska vara...
Det är ju kattens normerDet måste ju delvis ha någonting att göra med normen att de ska ha fri tillgång till torrfoder? Jag vet inte var det kommer ifrån och kan nog räkna på ena handens fingrar de katter som Inte har det.
Min första tanke ocksåBara hälften?
”Jag upplever att hästägare är väldigt nöjda över hur hästen ser ut i kroppen, att den är så "muskulös". Det är bara det att det många gånger inte är muskler utan fett.”
Det måste ju delvis ha någonting att göra med normen att de ska ha fri tillgång till torrfoder? Jag vet inte var det kommer ifrån och kan nog räkna på ena handens fingrar de katter som Inte har det.
Ja det finns ju inom alla discipliner och raser tyvärr!Upplever också samma när jag ser ridhästfolk som skaffar fullblod. De ser en galoppör, en proffsatlet, i fin form och tycker den är sååå "tunn och omusklad". Vips ska den gödas upp så den ser ut som en fet dressyrhäst och då är de stolta att den blivit så "maffig", utan minsta tanke på att fullbloden har en annan kroppsbyggnad än ett halvblod... Lite som tycka att en greyhound borde se ut som en dobermann.
Går dom in i stallet där jag står uppstallad så är de nog 9/10Bara hälften?
Dobbisar borde dock se mer ut som en greyhound - de är oftast feta baraUpplever också samma när jag ser ridhästfolk som skaffar fullblod. De ser en galoppör, en proffsatlet, i fin form och tycker den är sååå "tunn och omusklad". Vips ska den gödas upp så den ser ut som en fet dressyrhäst och då är de stolta att den blivit så "maffig", utan minsta tanke på att fullbloden har en annan kroppsbyggnad än ett halvblod... Lite som tycka att en greyhound borde se ut som en dobermann.