Ehhmm, transportskydd till Gigant?

De shirehästar jag har sett har "inbyggda" transportskydd dvs MYCKET hovskägg. Behöver du verkligen transportskydd?? Man kan ju även linda benen vid transport om du verkligen vill ha transportskydd.

Håller med föregående, inte behöver man köpa speciella transportskydd om det är så svårt att få tag på rätt storlek... linda benen om du anser att det behövs.

De shirehästar jag har sett har "inbyggda" transportskydd dvs MYCKET hovskägg.
:D Jotack, men inte lika tjockt över hela benen... Det kan ju också finnas Shire-hästar UTAN hovskägg, av en eller annan anledning. :angel:

Man kan ju även linda benen
Tanken med transportskydd var just att slippa lindor, därav min fråga.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
720
Senast: fio
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka