Eget stallbygge eller bygga i maskinhall?

stallhh

Trådstartare
Behöver stall till 4 hästar, funderar på att bygga egna uteboxar med lutande tak som går ut över en liten gång utanför, och en extra liten box för foder/utrustning,samt då ett skärmtak vid sidan om för att ha höbal/spån under.

Eller
bygga ett stall som innehåller 4 boxar,ett sadelutrymme och ett foderutrymme. samt på utsidan ha ett snedtak där höbal och spån får vara.

vad blir billigast??
Förslag??
Köpa ett plåtskjul/maskinhall och göra stall i det?? vart hittar man billiga begagnade sådana?

vatten och el fixar sig själv,det drar vi från vårt hus.
snickeriet gör min far och svärfar. vi bygger även boxar själva.

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu... 2
Svar
26
· Visningar
3 610
Senast: Angel
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 720
Senast: majha
·
Hemmet Jag och min sambo har i framtiden funderat på att bygga hus stall och garage. Mark finns redan, svärfar är bonde. Vad vi förstått så är...
Svar
6
· Visningar
1 581
Senast: Fille
·
Anläggning In med bilder ni som byggt helt nytt stall. Alltså inte ni som renoverat. Skriv gärna pris om ni vill det! Vill kolla runt lite vad...
Svar
5
· Visningar
2 362
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring