Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du kikar på balsam för människor kan jag ju nämna att äppelcidervinäger fungerar jättebra som balsam för människa. Kanske vore billigare?Någon som vet om man kan göra ett bra pälsglans själv? Med två islandshästar och en ponny går en flaska åt ganska snabbt hos oss.
Tänker balsam och vatten? Men frågan är om det blir tillräckligt bra.
Silikoner för människohår finns också, bara det att det knappast blir kostnadseffektivt att köpa och lägga på hästen eftersom de ofta finns i mer lyxigare hårvårdssortiment. Sen är det många frisörer som råder emot silikoner eftersom håret känns mjukare när man först applicerar men sen får man problem med tungt hår med silikon-"build-up" som är svårt/omöjligt att tvätta ur, håret känns torrt (så man tror att man behöver mer silikondroppar i) och så förvärrar man på sikt bara sitt hår.Om du kikar på balsam för människor kan jag ju nämna att äppelcidervinäger fungerar jättebra som balsam för människa. Kanske vore billigare?
I övrigt har jag fått en känsla av att det är silikoner i pälsglans och det är kanske svårt att få till själv? Och att det mycket mer effektivt än människobalsam. (för om man bara får gissa hej vilt kanske de tillåter silikoner i pälsglans som de inte tillåter i människobalsam, eftersom människor lever längre eller ngt.)
typ https://www.apoteket.se/tema/kvalitetskontrollen/fakta-cykliska-silikoner/