Egenfixade naglar till bröllop

_Maria_

Trådstartare
Min syster ska gifta sig till hösten och jag ska vara tärna:) Ska både bli sminkad och få håret fixat och vill ju ha fina naglar också:D Har haft akryl naglar för många år sedan och vet inte om jag är så sugen på det igen. Har funderat på att testa gele men vet inte om jag vill fortsätta med det sedan och då tycker jag det är onödigt att fixa det bara för bröllopet. Jag kan tänka mig att måla naglarna själv men vet inte vilken färg som blir snyggast. Ska ha mörklila klänning. Vad tror ni blir snyggt? Något tips på färg eller annat pynt?
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Ska ha silverfärgade skor och väska förresten om det nu spelar någon roll:p
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Jag målar alltid mina naglar själv och har lite olika färger som jag ofta anpassar kläder och skor till. Skall jag bort brukar jag anpassa nagellacket till kläderna. Personligen tycker jag det är elegantast med ett nagellack som går i ton med klädseln, d v s mörkt lika i ditt fall (eller silver), men det funkar bra med sådant som bryter av också.

En skojgrej som jag kör med då och då att jag målar en nagel i avvikande färg. Just nu har jag rubinrött utom höger ringfinger som är guld. Men det kanske är lite spejsat för bröllop.

En väninna till mig hade ett superläckert nagellack. Det innehöll små magnetiska korn som gjorde att man kunde forma vågmönster medan färgen torkade. Vet inte var hon köpt det, men det var väldigt snyggt utan att vara för mycket. Naglarna såg helt proffsgjorda ut.
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Depend har sånt såg jag senast idag :) Själv är jag sugen på matt överlack, men det hör ju inte riktigt till tråden :p
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Gjorde detta till studentbalen för några år sedan:



Fixar sällan naglarna annars (så kan tänka mig att någon som har vanan inne med nagelmålning gör det bättre), men blev riktigt nöjd! :D Och färgmässigt så skulle jag kunna tänka mig att något liknande vore snyggt? Det är bara färglack, nagelklistermärken, som var förvånansvärt lätta att använda och ett genomskinligt lack ovanpå.
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Depend har en variant av lösnaglar som heter "press and go" eller nåt liknande. Man behöver inte kleta med lim eller liknande, bara att klämma fast. Hade dem på mitt eget bröllop, helt perfekt för mig som inte orkar med att fixa naglarna. :p

Så här
såg de ut. :) Köpte dem på ICA. :D
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Jag målar alltid mina naglar själv och har lite olika färger som jag ofta anpassar kläder och skor till. Skall jag bort brukar jag anpassa nagellacket till kläderna. Personligen tycker jag det är elegantast med ett nagellack som går i ton med klädseln, d v s mörkt lika i ditt fall (eller silver), men det funkar bra med sådant som bryter av också.

En skojgrej som jag kör med då och då att jag målar en nagel i avvikande färg. Just nu har jag rubinrött utom höger ringfinger som är guld. Men det kanske är lite spejsat för bröllop.

En väninna till mig hade ett superläckert nagellack. Det innehöll små magnetiska korn som gjorde att man kunde forma vågmönster medan färgen torkade. Vet inte var hon köpt det, men det var väldigt snyggt utan att vara för mycket. Naglarna såg helt proffsgjorda ut.

Ja det ska ju matcha som du säger men av någon anledning är jag inte så sugen på mörklila. Tycker nog det matchar för bra då liksom. Silver känns lite..disko? Däremot kan jag tänka mig någon färg med någon form av silverdekor på. Eller typ strassstenar, räknar jag som silver..

Jag har också sett sånt med vågmönster, det var coolt men känns inte så elegant..

Jag har aldrig haft en nagel i avvikande färg, däremot har jag satt nageldeko på en nagel men inte på dom andra. Det blir liksom lite osymetriskt snyggt:)
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Depend har sånt såg jag senast idag :) Själv är jag sugen på matt överlack, men det hör ju inte riktigt till tråden :p

Jodå det är ett bra tips! Kan vara snyggt med något mått när det är mkt annat som ska gnistra och glimma:)
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Gjorde detta till studentbalen för några år sedan:



Fixar sällan naglarna annars (så kan tänka mig att någon som har vanan inne med nagelmålning gör det bättre), men blev riktigt nöjd! :D Och färgmässigt så skulle jag kunna tänka mig att något liknande vore snyggt? Det är bara färglack, nagelklistermärken, som var förvånansvärt lätta att använda och ett genomskinligt lack ovanpå.

Jättefint! Jag har tom likadana sådana klistermärken:D En gång hade jag svart nagelack och använde några sådana samt några lila blommor som också fanns i den förpackningen. Klistrade nog bara på ett finger, ringfingret tror jag. Det var tom så sambon såg det och tyckte det var jättefint:p Hade ju passat i färgerna men svart är ju maffig färg att ha på naglarna..

Vinrött passar ju mörklila iofs. Men det är ju också rätt maffigt.

Å vad dryg jag är:cautious:
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Depend har en variant av lösnaglar som heter "press and go" eller nåt liknande. Man behöver inte kleta med lim eller liknande, bara att klämma fast. Hade dem på mitt eget bröllop, helt perfekt för mig som inte orkar med att fixa naglarna. :p

Så här
såg de ut. :) Köpte dem på ICA. :D

Dom var fina..men satt dom bra?
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Dom var fina..men satt dom bra?

Med tanke på att jag är världens klantigaste med händerna och inte van vid långa naglar så satt de oväntat bra. Klämde på dem strax innan ceremonin och drog bort dem på kvällen, och då satt de så pass hårt att det gjorde ont. Man ska inte hålla på för mycket i vatten såklart, men det gjorde jag ju inte just då.

Har haft samma på en annan fest också, då tappade jag faktiskt en. Men jag hade med mig paketet, så det var bara att klappa dit en ny direkt. :)
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Poxs lösnaglar var fina, jag hade kunnat tänka mig en variant på dem och bara lagt ett genomskinligt lack på och strösslat lite silverglitter längst ut på naglarna, typ så här (bild från google)
cimg02091.jpg
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Poxs lösnaglar var fina, jag hade kunnat tänka mig en variant på dem och bara lagt ett genomskinligt lack på och strösslat lite silverglitter längst ut på naglarna, typ så här (bild från google)
cimg02091.jpg

Åh det där är då fint! Jag kallar det "fransk manikyr med utdraget glitter"::D
OM jag ska testa gelenaglar jällefall så kommer jag nog göra något sådant fast med silverglitter. Man kan ju göra på sina egna men jag har rätt korta. År kanske inte så snyggt då..

Om jag ska måla själv så funderar jag på gammelrosa..det borde väl göra sig fint till lila? Kanske jag kan ha på läppstiftet också:)
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Jag hade kört på ett grundnagellack som matchar klänningen och detaljer som matchar accessoarerna. Ett alternativ till klistermärken är att göra egna mönster. Små söta blommor gör man busenkelt på tio minuter genom att välja två färger, droppa lite av första färgen på ett papper, doppa en spetsig grillpinne av trä och gör en prick på varje nagel, ta sen andra färgen och gör fem prickar runt varje prick av första färgen så har du blommor som ser proffsiga ut även om de inte är perfekt gjorda!
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Jag hade nog valt ett väldigt neutralt nagellack, en svag rosa som i princip går i ton med naglarnas egen färg.

Jag tror absolut det går att göra på lite kortare naglar, blir ju bara lite mindre "utdragning" då :D
 
Sv: Egenfixade naglar till bröllop

Fast nu är det så billigt att fixa naglarna, du får gelenaglar för ett par hundralappar. Då har man råd att fixa till dem och ta bort det när det börjar bli fult och slitet.
 

Liknande trådar

Äldre 24 år gammal har jag blivit bjuden på mitt livs första bröllop, och det är pojkvännens syster som ska gifta sig. Spektaklet kommer att...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
22 100
Senast: Mineur
·
Äldre Jag ska på examensbal på måndag och skulle vilja ha lite input på hur jag ska tänka när det kommer till skor, smink, smycken och naglar...
Svar
12
· Visningar
1 502
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp