egen gård....

zazza girl

Trådstartare
ha funderat lite på de med egen gård ...
hur funka det med EU bidrag när man ha egen gård ???
hur mycket bruka man få för bete och åker mark???

ni som ha egen gård skulle ni vilja berätta lite hur de funka !!!!

tacksam för hjälp.....

Sv: egen gård....

Vad du får i bidrag beror på en hel del faktorer som var i landet gården ligger. Sverige är indelat i olika regioner som ger olika mycket i stöd. Det beror också på vad som odlas och/eller vilken typ av bete det är. Olika grödor kan ge olika stöd. Naturbeten kan ge dubbla stöd insådda vallar ger bara ett.
Om man har stödrätter så får man gårdsstöd hur mycket det är beror också på var gården ligger, i vilken region och om det är bete eller åker. En odlad åker ger mer än betesvall.

Själv har jag ca 21 ha naturbete och stödrätter för allt + ett åtagande för skötseln av betena som ger mig ca 70 000/år i EU-stöd.

Sv: egen gård....

själva gården ligger i småland , betet är äng med skogsdunge och så är det åker marksom kommer tas hö på i så fall...
gården ligger nära en å , så kan man få bidrag för de med ..???

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 444
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 325
Senast: Svartkatt
·
Anläggning Vi har fått möjlighet att för ett bra pris köpa en villa som på tomten har stall, verkstad och loge. Dock har gården ingen egen mark för...
2
Svar
27
· Visningar
4 326
Senast: AntiPrimax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar