Efterhängsen och envis

Snuffsan

Trådstartare
En av våra honor har fått 4 ungar. De är pigga och glada och slåss, busar, äter, sover och uppför sig som kattungar gör mest. Utom en.:crazy:

Hon är helt fixerad på mig. Sätter jag mig i soffan klättrar hon upp och sätter sig på mig och stirrar på mig. Hon ligger alltså inte och myser, utan hon bara sitter och stirrar. Lagar jag mat sitter hon på köksgolvet och stirrar. När jag sover ligger hon på mig (de andra kattungarna ligger i ett annat rum med sin mamma, hon kryper in till mig). I natt när jag var och kissade tittar jag lite yrvaket då jag sitter på toa, och jodå, hon satt framför mig på golvet och stirrade.

Undrar varför hon är så facinerad?

Så här ser hon ut. Jag har döpt henne till Klister.

y1pDnZp0w1Kx2ceRwS1_5Gc-T0eIKeYHISOj3hWlvXvtKVUswpi4WNPBiqygU0KEa6m

På bilden sitter hon på sängen som står bakom ryggen på mig då jag sitter vid datorn. Där sitter hon och stirrar på mig just nu.

Sv: Efterhängsen och envis

hehe så sööööt :love: hon diggar väl dig antar jag, hade en kissebebbe sm blev jättefäst vid mig, han fick jag iofs handmata första dygnet då han var så svag...

Jag har inte lagt speciellt mycket tid på de här ungarna. Mamman sköter allt och dottern pjoskar och myser med dem. Jag har varken haft tid eller anledning att hålla på. Men den här SKA va med mig hela tiden.

Jag hade ju inte tänkt behålla någon i den här kullen. Är det som hon fjäskar kanske?:angel:

När jag ska sova klättrar hon upp i sängen och slickar mig i ansiktet. Tror hon att hon är en hund?:crazy:

Pappa har den effekten på vissa katter. Han gullar i princip aldrig med djur, men de ÄLSKAR honom.

För kanske fem år sen hade vi en kattunge som rultade efter pappa in i lagården andra gången som han var utomhus. Mamma katt sprang och hämtade honom en massa gånger, men gav till slut upp. Den katten åkte traktor med pappa, var med pappa i lagården, sov med pappa osv osv. När pappa inte var i närheten klistrade han sig fast på nån annan, men annars var det BARA pappa som gällde.

Vissa djur väljer sina människor tidigt, det är bara att gilla läget. :D

säger som tassen, när man blir vald av en katt är det bara att gilla läget :p bra namn!

Just nu sover alla i huset, dotter, hundar och katter. Alla utom jag - och Klister. De andra katterna ligger i en hög i soffan. Klister sitter mitt på golvet och stirrar på mig.

Tror ni det egentligen är en alien som ska undersöka vår livsform?

Jag har aldrig träffat en så konstig katt!

Ja vet inte men jag sitter och skrattar för mig själv! Tycker det låter så roligt :rofl: :rofl:

Precis som Tassetass ser jag framför mig hur Klister sitter och glor på dig på vad du än gör! Eller som KS skrev, du kanske ser rolig ut :angel:

(oj, vad dålig humor jag har ikväll :o )

Lilla fröken har något hon vill berätta, helt klart :D Hon kanske är utsedd till att vara din bodyguard eller liknande ;)
Tycker du ska ta dig ett snack med henne, o se vad hon vill.... :angel:

Hon har helt enkelt hittat sin ägare som hon vill bo hos! :)

Väldigt söt var hon :love:

Precis som de andra säger - Hon är fast vid dig eller....
så tycker hon du ser knasig ut ;)
Söt var Klister iallafall!:love:

Tycker du ska ta dig ett snack med henne, o se vad hon vill.... :angel:

Hon säger: Jag vill bo hos hon som är förkyld! Förkyld....nä snorig....nä PROSIT heter hon ju! Jag vill bo hos Prosit!

Så kan hon sitta och glo på dig hela dagarna istället. :devil:

Hon säger: Jag vill bo hos hon som är förkyld! Förkyld....nä snorig....nä PROSIT heter hon ju! Jag vill bo hos Prosit!

Så kan hon sitta och glo på dig hela dagarna istället. :devil:

:rofl: Min fröken här hemma skulle säkert uppskatta det, likaså jag, men sambon är det värre med :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 360
Katthälsa Hej, jag skulle behöva lite tips om hur jag skall uppfostra min kattunge inom vissa områden. Jag hittade honom fast i en hög av...
Svar
15
· Visningar
3 549
Senast: TinyWiny
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 481
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa För två år sedan fick vi en 7-8 årig kastrerad utekatt från ett hem där han inte längre var önskad. Han fanns sig till rätta oväntat...
Svar
5
· Visningar
1 819
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama