Efter sjukanmälan kom uppsägningen via sms

Sv: Efter sjukanmälan kom uppsägningen via sms

Jag hade ett jobb på G som hästskötare i ett mindre stall och skulle komma ut och prova på, men då blev jag sjuk och kunde knappt ta mig ur sängen. När jag sedan skulle bestämma en ny tid blev jag avsnäst med att efter allt strul jag ställt till med så hade de inte räknat med mig i alla fall! :confused:

Kommer nog inte söka sådana jobb mer.

Sv: Efter sjukanmälan kom uppsägningen via sms

Var inte naiv utan:
1)Kolla om arbetsgivaren har kolletkivavtal. Om Ag inte har kollektivatal ta reda på via referenser om det trots detta är en seriös arbetsgivaren - Är du tveksam så ta inte jobbet!
2) Begär att få ett ordentligt anställningsavtal innan du börjar arbeta!
3) Gå med i facket!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För två veckor sen rök jag ihop med svärmor. Det var väl lite väntat att det skulle hända med tanke på hur det varit. Vi redde väl ut...
Svar
0
· Visningar
682
Hästvård Vi har åtminstone två stall med virusabort i stan. Det är ju ingen ovanlig smitta men det måste ändå vara ovanligt med så allvarliga...
Svar
12
· Visningar
1 732
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama