Efter regn kommer sol. -Men när????

Status
Stängd för vidare inlägg.

Girasol

Trådstartare
*suck* Jaha så då har en av gossarna fått vattkoppor igår. Han har antagligen blivit smittad hos/via dagmamma el. öppna förskolan. Känns som om man har en stående prenumeration på diverse virus och baciller i år.:crazy: Lillebror var där samtidigt men ej blivit sjuk än.

Behöver bara skriva av mig lite då vi haft en kämpig vinter.

Lillflickan kommer till världen den 2 dec, den 3e så får bröderna vinterkräksjukan... -kul att åka hem från bb till detta kaos.
Som om inte det vore nog kånkades även RS-viruset hem vilket resulterade i en veckas sjukhusvistelse för lillfia då hon var 7 veckor.Lillfia har mer eller mindre varit förkyld sen dess.

Utöver det så har ungarna dragits med hög feber ca 5 dagar var.
Efter det fick vi en släng till med maginfluensa..

Nu går ju hela vårens planer lite i stöpet, ska de ha vattkoppor i tur och ordning så lär det ju ta sin tid.. (4 ungar , kanske minsting klarar sig , då barn under 6 månader ej är så benägna att få det pga immuniteten från mamma...)
:cry: Vi som är bjudna på dop i morgon , bröllop 20 maj m.m. *suck*

Fler som har sjukstuga?
 
Sv: Efter regn kommer sol. -Men när????

Jag:crazy: efter en sömnlös natt med 2 förkylda barn med hosta som gör ont och nästäppa samt lite feber och röda geggiga ögon, så iallafall efter 2 veckors halsont och förkylning åkte jag in akut idag och ja, halsfluss o troligen oxå bihålorna. Kan tala om jag är redigt trött på att vara sjuk o ta hand om andra sjuka.
 
Sv: Efter regn kommer sol. -Men när????

Det låter lite som här.
Den lille som är 11 månader nu har konstant varit snuvig med rinnande näsa i snart 5 månader, haft böld på halsen ätit massor med penicillin i omgångar och antagligen är immunfösvaret i botten. Han har haft flera förkylningar med feber och har varit otroligt gnällig hela vintern, suck.

Hade magflunsan hela familjen, jag och min make har varit förkylda och mått dåligt. Den som klarat sig bäst är vår 7 åring. Vår 3 åring har också haft rinnande näsa hela vintern men inte varit så påverkad av det.

Vattenkoppor avverkade jag och barnen förra våren som tur är. Vi fick det i omgångar så det tog några veckor.

Jag är också såå trött på sjuka barn att jag blir tokig snart :crazy:

Men nu börjar värmen och våren komma så nu hoppas jag att det vänder.

Tråkigt att ni fått vattenkoppor men det är lika bra att "få det gjort" och hoppas att det inte kommer igen. Hoppas att det känns som att det vänder snart för er med.
 
Sv: Efter regn kommer sol. -Men när????

Jadu här började vi redan i slutet av augusti i fjol... Det känns som om Fredrik har varit mer eller mindre sjuk hela tiden sen dess... Elin åkte på höstblåsor veckan före dopet i november så flera av vännerna vågade inte komma med sina barn... Men när vi åkte på semester i mars/april så var vi friska och även nästan två veckor efter att vi kom hem... Men nu har vi dragits med förkylningar igen...
Men peppar peppar har vi sluppit undan alla magsjukor än så länge...
 
Sv: Efter regn kommer sol. -Men när????

Det är rätt skönt att veta att man inte är ensam om detta elände!



:banana: som sagt snart är värmen nog här......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp