Efter kastrering

Only_Me

Trådstartare
Min vovve har sen efter kastringen behövt gå ut o kissa mycket oftare.
Han dricker inte mer, men verkar nästan tvungen o kissa oftare men i mindre mängder.
Är detta normalt?

Sv: Efter kastrering

det händer att de blir lite inkontinenta efter kastreringen, men det kan medicineras bort. har dock inte hört talas om det bland hanar, utan bara bland tikar?

mina hundar (tik + hane) har inte behövt kissa oftare efter att de blev kastrerade.

Sv: Efter kastrering

Jag har en kastrerad han hund som efter kastration lättare får urinvägs inf och därför behöver kissa mer händer att när han får det i bland kissar inne till och med varför han får det vet jag ej men så är det tyverr.. Jag måsste vara noga att han är varm trotts semi päls! varför?? är bara sagt så(vet alltså)

Liknande trådar

Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
284
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min 9 åriga hund kastrerades för snart 6 veckor (kirurgisk kastrering)sedan pga förstorad prostata. Han har fortsatt problemen kvar (tar...
Svar
12
· Visningar
761
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka