Efter foderstrupsförstoppning

Pudlan

Trådstartare
Ni som haft häsat med foderstrupsförstoppning.

Hur länge gar era ätit hö som legat i blöt före fodring? Och har det fungerat med torrt hö efter eller har det blivit stopp igen?

Har träningen kommit i gång som vanligt?

Sökt men finns inte så mycket information om hur det är och böir efter.

1 dygn sa vet bara för att mildra ev små skador i strupen pga slangningen. Men min fick det pga åt lusernpellets torrt så det är inget som påverkat honom annars.

1 dygn sa vet bara för att mildra ev små skador i strupen pga slangningen. Men min fick det pga åt lusernpellets torrt så det är inget som påverkat honom annars.

Det var kort tid som din behövde.
Vår satte stammen till en grov ljungplanta i halsen. Fjärde veckan o nu får hon börja äta lite torrt hö. Natt höt o annat hö ligger i blöt 20-30 min innan fodring o fodras i små maskigt hönät. Vi ska få börja träna lite nu.

Det var kort tid som din behövde.
Vår satte stammen till en grov ljungplanta i halsen. Fjärde veckan o nu får hon börja äta lite torrt hö. Natt höt o annat hö ligger i blöt 20-30 min innan fodring o fodras i små maskigt hönät. Vi ska få börja träna lite nu.

Men då gissar jag de sett eller antagit att hästen tagit skada i halsen av vad den ätit? På min fastnade det torra ju bara, hon fick lösa upp det mha vatten, den satt rätt långt ner. Så enda "skadan" på min var ev vid slangningen o han blödde heller inget alls o var superlugn så det antogs vara minimal åverkan. Därav så kort tid gissar jag? Märktes heller inget alls på honom så fort han blivit av med stoppet o lugnande gått ur.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 689
Senast: Palermo
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 350
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 907
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV