Efter festandet – landslagsryttare avstängda

Fler av de svenska landslagsryttarna young rider har stängts av i sex månader efter festande vid ungdoms-EM i Spanien – som också lades ut i sociala medier.
Noll tolerans betyder noll tolerans. Avstängningen är rätt men är det verkligen rimligt med 6 månader..

Men alltså det finns i princip inget kvar för dom att göra i landslagssammanhang.
Det spelar väl ingen roll om det finns något kvar eller inte. Frågan jag ställde mig var om 6 månader verkligen var en rimlig längd. Det blir ett nästan som ett ickestraff men ser ändå illa ut med 6 månaders avstängning till förhållande vad som hände.

Det spelar väl ingen roll om det finns något kvar eller inte. Frågan jag ställde mig var om 6 månader verkligen var en rimlig längd. Det blir ett nästan som ett ickestraff men ser ändå illa ut med 6 månaders avstängning till förhållande vad som hände.

Ser illa ut? Ja, alltså det är ju illa! Klart att det spelar in om det finns landslagsuppdrag kvar eller inte. Hade ju varit värre med 1 månads avstängning om det inneburit ett missat mästerskap tex

Ser illa ut? Ja, alltså det är ju illa! Klart att det spelar in om det finns landslagsuppdrag kvar eller inte. Hade ju varit värre med 1 månads avstängning om det inneburit ett missat mästerskap tex
Det håller jag inte med att det är så illa som du verkar tycka.
Ja exakt? Det blir ett ickestraff nu som mest ser illa ut i papperna eftersom det egentligen inte blir ett straff i sig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter De svenska dressyrryttarna har levererat flera fina program under Ungdoms-EM. Bästa svensk blev Wynja Eriksdotter Rubin som tog en...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon har varit landslagsledare i fälttävlan för juniorer och young rider sedan 2019. Inför att nuvarande kontrakt går ut i slutet av...
Svar
0
· Visningar
123
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd (DIN) har utfärdat beslut i två separata ärenden som rör otillåten medicinering av hästar...
Svar
0
· Visningar
289
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska young rider-laget red in på femte plats när ungdoms-EM i dressyr inleddes med lagtävling i Budapest, Ungern. - Det är ett...
Svar
0
· Visningar
397
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka