Effipro - bieffekter?

katie

Trådstartare
Tänkte prova Effipro till mina hundar.

Någon som märkt några särskilda bieffekter?

Sv: Effipro - bieffekter?

Har Effipro på min hund och har inte märkt några bieffekter alls. Har dock nyss haft på det så det finns ju en viss risk att det kan komma.

Hanen min är superkänslig mot div. medel så jag är lite harig när det kommer till att droppa på honom grejer.
Tiken har aldrig reagerat på nåt.

Jag får nog ringa vet. imorron och höra med henne. Hon har ganska ok. koll på vilka medel vi kan våga prova på den gamle gubben.
Har aldrig tidigare haft en hund som är så känslig mot nästan allt.

Köpte för några år sedan ett fästinghalsband på Arken Zoo. Det stank citron i hela huset av det jäkla halsbandet men det fick det vara värt för han reagerade inte ett dugg på det och det funkade fint.
När jag skulle köpa nya såna halsband hade de slutat sälja dem.:mad: Har aldrig sett dem nåt mer och kan inte för mitt liv komma ihåg vad de hette.:confused:

t.
Köpte för några år sedan ett fästinghalsband på Arken Zoo. Det stank citron i hela huset av det jäkla halsbandet men det fick det vara värt för han reagerade inte ett dugg på det och det funkade fint.
När jag skulle köpa nya såna halsband hade de slutat sälja dem.:mad: Har aldrig sett dem nåt mer och kan inte för mitt liv komma ihåg vad de hette.:confused:
Svängde förbi Arken Zoo idag och bläddrade i deras reklamblad, där fanns ett fästinghalsband som skulle avge citrondoft. Kanske inte samma men värt att kolla? Angående ursprungsfrågan droppade jag min hund med Effipro idag men har inte märkt några biverkningarännu, tror dock att jag hört att det ska vara samma verksamma ämnen som Frontline. I vilket fall har hon inte reagerat på liknande spot on preparat enligt det tidigare hemmet så hon är nog lyckligtvis inte särskilt känslig.

Droppade Efipro på mina hundar. Tre dagar senare sitter det en rejäl fästing mellan skulderbladen på den ena hunden. Precis där jag applicerade vätskan. Kommer att byta tillbaka till Frontline om några veckor.

Såg ut som ett vanligt nylonhalsband i brunt ungefär, som man kunde ställa i valfri längd. Hoppas det är samma eller något som fungerar lika bra. :)
Tydligen var det inte brunt utan grönt och heter Petwise Fästinghalsband.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: movi
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Jag var inne på apotea nyss för att köpa en tandkräm till vår hund, men det finns ju MASSOR :eek:. Vilken sort rekommenderar ni :) ?
Svar
16
· Visningar
1 208
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka